ناظران حقوق بشر سوریه: در حملات اسرائیل ۱۱ ایرانی کشته شدند

BBC

گروه ناظران حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا می‌گوید در حملات هفته گذشته اسرائیل در مجموع ۲۷ نفر شامل ۱۱ ایرانی کشته شده‌اند.

به گفته این گروه ۱۰ نیروی خارجی حامی بشار اسد و شش سرباز سوریه هم در میان کشته‌ها هستند.

بامداد پنج شنبه درگیری‌های شدیدی بین سوریه و اسرائیل گزارش شد. به گفته ناظران این یکی از سنگین‌ترین حملات اسرائیل به سوریه در سال‌های گذشته بوده است.

وزیر دفاع اسرائیل گفته بود که به تلافی موشک‌باران بلندی‌های جولان “تقریبا تمام تأسیسات ایران در سوریه” را هدف گرفته است.

سوریه تأیید کرده بود که انبار تسلیحاتی، سیستم رادار و چند گردان نظامی در خاک این کشور هدف قرار داده است.

اسرائیل بلندی های جولان در سوریه را در مراحل نهایی جنگ شش روزه ۱۹۶۷ اشغال و در سال ۱۹۸۱ آن را به خاک خود ضمیمه کرد.

اسرائیل مدعی است که پرتاب موشک به جولان کار سپاه قدس بوده؛ در حالی که سوریه می‌گوید ارتش این کشور به جولان شلیک کرده است.

اسرائیل بلندی‌های جولان در سوریه را در مراحل نهایی جنگ شش روزه ۱۹۶۷ اشغال کرده و با وجود قطعنامه سازمان ملل حاضر به عقب‌نشینی نیستحق نشر عکسAFP
اسرائیل بلندی‌های جولان در سوریه را در مراحل نهایی جنگ شش روزه ۱۹۶۷ اشغال کرده و با وجود قطعنامه سازمان ملل حاضر به عقب‌نشینی نیست

دیروز، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران، در اولین واکنش رسمی حملات اسرائیل را محکوم کرد و آن را “نقض آشکار حاکمیت” سوریه و “اقدامی تجاوزکارانه” خواند.

او تاکید کرد که حملات اسرائیل به سوریه “به بهانه‌های خودساخته و بی‌پایه و اساس صورت گرفته است.”

آقای قاسمی در اظهارات خود به اهداف مورد حمله اسرائیل در خاک سوریه یا صدمات و تلفات احتمالی نیروهای ایرانی بر اثر این حملات اشاره‌ای نکرد.

اینرا هم بخوانید

پرونده کرسنت:ساختمان ۸۰۰ میلیون دلاری صندوق نفت در لندن آستانه توقیف  

دادگاهی در لندن، ایران را در موضوع قرارداد کرسنت محکوم کرده و ساختمان صندوق نفت …