نامه خانواده‌‌های “وکلای دادخواه” به محسنی اژه‌ای

وب سایت امتداد:نامه‌ی خانواده‌های مهدی محمودیان، مصطفی نیلی و آرش کیخسری به محسنی اژه‌ای.جرم زندانیان ما جز دادخواهی چیست؟/ روا نیست در بی خبری مطلق بمانیم

ما خانواده ها شهروندانی ساده و متعهد به قوانین جاری کشور هستیم. روا نیست در بیخبری مطلق از وضعیت عزیزانمان مورد هجوم خبرهای ضد و نقیض و سناریوسازیهای مغرضانه و فشار و تهدید و جوسازی روانی واقع شویم.

ریاست محترم قوه قضائیه
رئیس جمهور محترم
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
با سلام و احترام

داستان ما بسیار ساده است در کشوری که تحت قانون اساسی اداره میشود چند شهروند با استفاده از حق دادخواهی و در چهارچوب قانون و ایمان به اجرای آن توسط مجریان، قصد داشتند پس از بررسی قوانین و ارزیابی امکانات، شکایتی به قوه قضائیه تقدیم کنند و تقاضای بررسی و تشخیص عوامل قصور در کنترل پاندمی کرونا که باعث مرگ و میر روزافزون هموطنانشان شده را داشتند. البته قصد داشتند و قبل از هر اقدام و عملی، وقتی در جلسه تعامل و هم اندیشی بودند مورد هجوم و بازداشت نهادی نامعلوم با حکم و اعتباری نامشخص واقع شدند و علیرغم گذشت ۲۵ روز و آزادی تعدادی از همراهان و اعلام شفاهی بازپرس محترم شعبه ۲ دادسرای اوین مبنی بر اتمام بازجوئی و اعلام کیفرخواست و معرفی به دادگاه، فرزندان ما وکیل آرش کیخسروی، وکیل مصطفی نیلی و فعال مدنی مهدی محمودیان همچنان در بازداشت انفرادی بدون حق ارتباط با خانواده و داشتن وکیل معتمد جهت دفاع از خود هستند.

ما خانواده ها شهروندانی ساده و متعهد به قوانین جاری کشور هستیم. روا نیست در بیخبری مطلق از وضعیت عزیزانمان مورد هجوم خبرهای ضد و نقیض و سناریوسازیهای مغرضانه و فشار و تهدید و جوسازی روانی واقع شویم.

ما به دلیل باور به قانون مداری، تمامی راه های دادخواهی را با مراجعه و تقدیم عرضحال به دفتر مردمی قوه قضائیه، دادستانی تهران، حفاظت دادگستری تهران و سرپرستی دادسرای اوین پیموده‌ایم و تنها یک جواب نصیبمان شده که در بازداشت موقت همه چیز وابسته به شخص بازپرس پرونده است و ما حق دخالت نداریم، پس جایگاه نهادهای نظارتی کجاست ؟ مگر نه اینکه تحقیقات تمام شده و پرونده به دادگاه ارجاع شده پس چرا عزیزانمان همچنان در سلول انفرادی هستند.

ما ماندیم و هزاران ابهام و نگرانی و تردید و یک سوال بزرگ بی جواب: مگر شکایت بردن و دادخواهی به قوه مسئول و تقاضای رسیدگی، عین اجرای قانون نیست!؟
اگر برداشت ما درست است استدعا داریم بزرگواری نموده و دادخواه مادران کهنسال و بیمار و اعضای نگران خانواده ها باشید.
پیشاپیش از لطف و توجه شما سپاسگزاریم

اینرا هم بخوانید

جریمه بار دوم بی‌حجابی ۴.۵ میلیون تومان. دوربین‌های ادارات به فراجا وصل می‌شوند.

وب سایت انتخاب:امیرحسین بانکی‌پور، نماینده مجلس در خصوص لایحه حجاب و عفاف گفته است که …