نامه دفتر بین المللی حزب کمونیست کارگری ایران به دنیس مونکادا وزیر امورخارجه دولت نیکاراگوئه

نامه بهرام سروش مسئول دفتر بین المللی حزب کمونیست کارگری ایرانبه دنیس مونکاداوزیر امورخارجه دولت نیکاراگوئه

به آقای دنیس مونکادا

وزیر امورخارجه دولت نیکاراگوئه

۱۴ ژانویه ۲۰۲۲

جناب آقای مونکادا

این نامه را برای ابراز شدیدترین اعتراض خود نسبت به حضور محسن رضایی، فرمانده کل سابق سپاه پاسداران و در حال حاضر معاون اقتصادی رئیس جمهور در حکومت اسلامی، در مراسم تحلیف آقای اورتگا که این هفته صورت گرفت می نویسیم. این اقدام، دهن کجی به خانواده های قربانیانِ این فرد آدمکش، مردم ایران و مردم آرژانتین است.

بیشک آگاه هستید که محسن رضایی از طرف سازمان بین المللی پلیس جنائی، اینترپل، در ارتباط با بمب گذاری تروریستی در مرکز همیاری یهودیان، “آمیا”، در بوئنوس آیرس در سال ۱۹۹۴ که ۸۵ کشته و صدها زخمی بجای گذاشت تحت پیگرد است. همچنین قطعا مطلع هستید که رضایی به مدت ۱۶ سال فرماندهی کل سپاه و دو سال ریاست واحد اطلاعات سپاه را از بدو استقرار جمهوری اسلامی تا اواخر دهه نود میلادی به عهده داشت. طی آن سالها، دهها هزار مخالف سیاسی و مردم معترض، شامل کودکان، دستگیر، شکنجه و اعدام و در گورهای جمعی دفن شده یا به اشکال دیگری ناپدید شدند. سپاه جمهوری اسلامی نقشی اساسی در این کشتارها و جنایات هولناک داشت.

دعوت دولت شما از این فرد قاتل به نیکاراگوئه و نزدیکی تان با حکومت جنایتکار اسلامی، از طرف مردم ایران نه فراموش خواهد شد و نه بخشیده خواهد شد. در شرایطی که جهان هر چه بیشتر می رود که آن حکومت و سران قاتل آن را از نظر سیاسی منزوی کند و عوامل آن را بجرم جنایت علیه بشریت به دادگاه بکشاند (مانند پرونده حمید نوری در ارتباط با کشتارهای تابستان ۶۷ که در حال حاضر در سوئد در جریان است)، شرم آور است که دولت شما انتخاب کرده است که خود را با این حکومت همسو کند.

رضایی و همه سران جنایتکار جمهوری اسلامی بجای دعوت به مراسم بین المللی، هر جا خارج از ایران که پایشان را بگذارند باید بجرم جنایت علیه بشریت دستگیر و به دادگاه سپرده شوند. این خواست مردم ایران، کارگران، زنان و جوانان و خواست خانواده های داغدار و دادخواهی است که عزیزانشان ظالمانه از آنان گرفته شدند. تمام آن دولت ها و سیاستمدارانی که بر این جنایات چشم پوشیده و خود را در کنار این حکومت قرار می دهند بدون تردید بهای سیاسی سنگینی برای اَعمال شرم آور خود خواهند پرداخت.

با احترام

بهرام سروش

مسئول دفتر بین المللی حزب کمونیست کارگری ایران

* ترجمه از متن اصلی نامه به انگلیسی

international.office@wpiran.org

اینرا هم بخوانید

خرازی: اگر موجودیت جمهوری اسلامی تهدید شود، ناچاریم دکترین هسته‌ای خود را تغییر دهیم. دفاع ازحماس و تروریسم در منطقه

کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی جهموری اسلامی و مشاور خامنه ای در گفتگویی …