نامه سرگشاده به دولت آمریکا،ابراهیم رئیسی نباید به مجمع سازمان ملل راه داده شود: او باید بخاطر جنایت علیه بشریت دستگیر شده و محاکمه شود

حکومت اسلامی ایران اعلام کرده است ابراهیم رئیسی در نظر دارد که در مجمع عمومی سازمان ملل که از تاریخ ۱۳ تا ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد شرکت کند. از دولت آمریکا می خواهیم از صدور ویزا به رئیسی بخاطر نقش وی در کشتار جمعی، جنایت علیه بشریت و همچنین فعالیت های تروریستی در خاک آمریکا خودداری کند.

ابراهیم رئیسی یک جنایتکار تحت پیگرد است. وی یکی از چهار عضو “هیات مرگ” تهران بود که هزاران زندانی سیاسی را در تابستان ۱۳۶۷ بطور جمعی کشتار کرد. رئیسی، طی چندین دهه بعنوان دادستان و سپس بعنوان رئیس قوه قضائیه مسئول دستگیری، شکنجه، شلاق زدن، اعتراف گیری های اجباری و اعدام هزاران فعال سیاسی و افراد بیگناه بوده است. در اعتراضات آبان ۱۳۹۸ رئیسی بعنوان رئیس قوه قضائیه به مامورین دولتی و نیروهای انتظامی که صدها تن از معترضین را کشتار کردند مصونیت داد. وی بعنوان عضو شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی در تصمیم به شلیک عامدانه به پرواز مسافربری پی اس ۷۵۲ در ۱۸ دیماه ۱۳۹۸ که به کشتار همه ۱۷۶ سرنشین آن انجامید شرکت داشت.

پس از انتصاب بعنوان رئیس جمهور حکومت اسلامی، رئیسی در راس دولتی بوده است که سرکوب فعالین سیاسی و اجتماعی را ادامه داده، مجازات اعدام را در مورد صدها نفر بمورد اجرا گذاشته، گله های “عفاف و حجاب” را در خیابان ها برای حمله وحشیانه به زنان رها ساخته و تنها در چند هفته گذشته وحشیانه ترین مجازات های اسلامی مانند قطع انگشتان دست و کور کردن چشم را اجرا کرده است.

در عین حال، دولت رئیسی اقدامات تروریستی خود در خارج کشور و از جمله در آمریکا برای ترور و آدم ربائی (با هدف انتقال به ایران، بازجوئی زیر شکنجه، اعتراف گیری اجباری و نهایتا اعدام) را ادامه داده است. علاوه بر آن، به بازداشت شهروندان خارجی و افراد دو تابعیتی بجرم واهی جاسوسی بمنظور باج گیری از دولت های خارجی برای پول، امتیاز گیری سیاسی و یا استرداد تروریست های محکوم شده اش ادامه داده است. سوء قصد به نویسنده سرشناس سلمان رشدی به خواست جمهوری اسلامی، که فتوای قتلش را خمینی صادر کرده بود و سران حکومت مرتبا خواهان کشتن وی بعنوان یک وظیفه اسلامی بوده اند، از آخرین نمونه های تروریسم جمهوری اسلامی در خارج کشور است.

جنایتکاری مانند ابراهیم رئیسی که مسئول چنین جنایات هولناکی است نباید اجازه ورود به آمریکا برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل داشته باشد. تنها سناریوئی که در آن به رئیسی باید اجازه داده شود که وارد آمریکا یا هر کشور غربی دیگر شود برای حضور در دادگاه برای رسیدگی به جنایات او علیه بشریت است. در همین رابطه، ماه گذشته یکی از همدستان رئیسی در جریان کشتار زندانیان سیاسی در تابستان ۶۷، یعنی حمید نوری، بدنبال یک دادگاه تاریخی در سوئد بدلیل دست داشتن در کشتار زندانیان سیاسی به جرم قتل و جنایات جنگی به حبس ابد محکوم شد.

یک بار دیگر از دولت آمریکا می خواهیم که از صدور اجازه ورود به آمریکا به ابراهیم رئیسی خودداری کند. جای رئیسی نه در مجمع عمومی سازمان ملل، بلکه در دادگاه برای رسیدگی به جنایات او علیه بشریت است. اجازه ورود دادن به رئیسی برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل توهینی بزرگ به مردم ایران، مردم آمریکا و خانواده های داغدار قربانیان بیشمار این فرد است.

ما بر خواست خود برای بایکوت همه جانبه سیاسی، تسلیحاتی، فرهنگی و ورزشی جمهوری اسلامی تاکید مجدد می کنیم. نه کنار آمدن و مماشات، بلکه انزوای سیاسی و فشار جهانی تنها پاسخ درست به وحشی گری و تروریسم ابراهیم رئیسی و حکومت اوست.

دفتر بین المللی حزب کمونیست کارگری ایران

۱۷ اوت ۲۰۲۲

(ترجمه از اصل نامه به انگلیسی)

اینرا هم بخوانید

ادعای دولت رئیسی: تاکنون ۲.۵ میلیون “فرصت شغلی” ایجاد کرده ایم!

*محمد چکشیان، معاون وزیر کار رژیم اخیرا درباره افزایش آمار اشتغال در کشور مدعی شده …