نامه سرگشاده :به خانم ناداالنشیف معاون کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل.صدای ما را بشنوید!

ما #دادخواهانیم

کسانی که عزیزانمان توسط جمهوری اسلامی وحشیانه به قتل رسیده است.

مطلع شدیم که در چهاردهم بهمن برای دیداری دو روزه به ایران می آیید. گفته می شود که سفر شما  جهت بررسی دو موضوع حقوق بشری در زمینه «اعدام» و «حقوق زنان» است . ما مدتهاست که در خواست چنین دیدارهایی را از ایران داشته ایم جاییکه حقوق بشر هر روزه در آن،  زیر پا له می شود. بخصوص امروز که اعدام ها افزایش یافته و فشار بر روی زندانیان در بند بیداد می کند و جدالی بی امان بر سر زندگی و معیشت در کف خیابان جاریست. 

اما به ایران بیایید و حرف مردم را بشنوید. حرف ما دادخواهان را بشنوید. حرف خانواده های یازده اعدامی ای را بشنوید که عزیزانشان بدلیل شرکت در اعتراضات انقلاب ژینا با شعار #زنزندگیآزادی ، به قتل رسیدند.

صدای خانواده های دادخواه کشته شدگان #انقلابمهسا و خانواده #محمدقبادلو که به تازگی در زندان قزل حصار اعدام شد و زخم عمیقی بر روح جامعه به جای گذاشت، را بشنوید. حرف 61 زندانی زن شجاع در زندان اوین را بشنوید که در اعتراض به اعدام ها اعلام اعتصاب غذا کردند .

ما خواهان این هستیم که صدای دادخواهی خانواده های کشته شدگان #هواپیمایاوکراینی به گوش  شما برسد. با زندانیان سیاسی دیدار داشته باشید و پای سخن #نرگسمحمدی ها، و زندانیان سیاسی در بند بنشینید.

دیدار با  ماشالله کرمی پدر دادخواه #محمدمهدیکرمی معترض اعدام شده، دیدار با #راحلهراحمیپور یکی دیگر از دادخواهان که بالای هفتاد سال سن دارد و در همین هفته  بدلیل بیماری حاد قلبی به بیمارستان اعزام شد و بعد به زندان بازگردانده شد و دیگر دادخواهانی که هم اکنون در زندانند، به شما می گویند که در ایران چه می گذرد. 

همین الان خانواده چهار زندانی کرد شب و روز ندارند و هر لحظه خطر اعدام عزیزانشان بالای سرشان است. بعلاوه اینکه لیست کسانیکه این خطر آنها را تهدید می کند بزرگ است با خانواده های آنها سخن بگویید. این دیدارها نتیجه اش این باید باشد که دنیا از زبان شما که معاون کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل هستید بشنود که در ایران ماشین جنایت و سرکوب حکومت چه بر سر مردم آورده است.

چنین دیداری خواهد توانست جواب ما دادخواهان باشد. 

ما دادخواهان فریاد رسای دادخواهی مردم ایران هستیم. و نه می بخشیم و نه فراموش می کنیم. تا به محاکمه کشاندن همه ی آمرین و عاملین جنایتها و کشتار چندین دهه به دادخواهی ادامه خواهیم داد. سخن ما دادخواهان را بشنوید.
۸ بهمن ۱۴۰۲

نهاد دادخواهان

@dadxahan

اینرا هم بخوانید

پلیس قم:به صاحبان١٥٠پیام رسان در عرصه کسب و کارهای خانگی، اصناف افراد معروف و… تذکر داده شد

قم نیوز،سرهنگ فرزادپور رییس پلیس فتای استان گفته است: به 150 صفحه کسب و کارهای …