نامه فیفا: اگر درباره بانوان تصمیم نگیرید، تعلیق هستید


به گزارش خبرورزشی، در آیین‌نامه جدید فیفا اکیداً روی این موضوع تأکید شده فوتبال «جنسیتی» نیست و تفسیر همه دنیا این است که هم خانم‌ها و هم آقایان اجازه دارند بازی‌ها را از نزدیک تماشا کنند.

فدراسیون فوتبال بیشتر به‌خاطر بازی‌های ملی تحت فشار است. فیفا تأکید دارد اگر برای مقدماتی جام‌جهانی خانم‌ها به استادیوم نروند، فوتبال ایران تعلیق می‌شود. اخیراً فدراسیون جهانی فوتبال با یک نامه مهم به یکی از مقامات ایرانی نشان داد چقدر روی این موضوع تأکید دارد.

یکی از مقامات ایرانی در این‌باره به خبرورزشی می‌گوید: «بله، متأسفانه این اتفاق رخ داده. هر چند تأکید ما این است که مسئولان فعلاً درباره ورود بانوان مصاحبه نکنند تا کار بی‌سر و صدا جلو برود ولی بعضی‌ها مصاحبه می‌کنند. البته گاهی لاجرم مجبور به صحبت در این‌باره می‌شوند. فیفا به‌طور دقیق تمام مصاحبه‌های ایرانی‌ها را می‌بیند و می‌شنود. حتی مترجم دارند که تمام صحبت‌های آن‌ها را ترجمه می‌کند.»

در نامه‌ای که فیفا ارسال کرده از آن مقام مسئول دو سؤال پرسیده؛ «اگر این حرف را زده‌اید فوتبال شما به‌صورت رسمی تعلیق شده است، اگر ادعا دارید نزده‌اید و چنین اعتقادی ندارید، باید بانوان وارد ورزشگاه‌ها شوند» فیفا البته تأکید کرده به‌طور قطع فایل مصاحبه را مورد بررسی قرار خواهد داد.
در همین حال آن مقام ایرانی به خبرورزشی گفت: تمام اقدامات برای ورود بانوان به ورزشگاه‌ها صورت گرفته و در بازی ایران و کامبوج که مهر امسال برگزار می‌شود، خانم‌ها اجازه ورود به ورزشگاه را دارند.

اینرا هم بخوانید

۲۸ صفحه اینستاگرامی «هنجارشکن» در کیش مسدود شد

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی جزیره کیش گفته است: در راستای اجرای طرح نور …