کوربین خواهان استیضاح جانسون و تشکیل دولت موقت شد

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر بریتانیا، در نامه‌ای به رهبران احزاب مخالف دولت خواهان آن شده که برای پیشگیری از خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا، از رای عدم اعتماد به بوریس جانسون و نخست‌وزیری خودش در یک دولت موقت حمایت کنند.

آقای کوربین در نامه خود گفته دولت موقت مورد نظرش “از نظر زمانی کاملا محدود” خواهد بود و تنها دستور کارش تعویق موعد برگزیت و سپس برگزاری انتخابات زودرس است که طی آن حزب کارگر حامی برگزاری همه‌پرسی دوباره خروج، با گزینه باقی ماندن در اتحادیه اروپا خواهد بود.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، حامی سرسخت خروج از اتحادیه اروپا است و می‌گوید بریتانیا را در موعد قانونی (٣١ اکتبر، دو ماه و نیم دیگر) از اتحادیه اروپا خارج خواهد کرد، حتی اگر دو طرف به توافقی نرسیده باشند.کارشناسان هشدار داده‌اند که نااطمینانی ناشی از خروج بی‌توافق اثر منفی زیادی بر اقتصاد بریتانیا می‌گذارد.جرمی کوربین در نامه خود چند نماینده محافظه‌کار و هم‌حزبی بوریس جانسون را هم که با خروج بی توافق مخالفند خطاب قرار داده است.

این نمایندگان گفته‌اند آماده‌اند برای مذاکره درباره گزینه‌های پیش رو با آقای کوربین دیدار کنند.حزب ملی اسکاتلند و حزب ملی ولز هم از گفتگو در این باره استقبال کرده‌اند.اما حزب لیبرال دموکرات اعلام کرده حاضر به حمایت از نخست‌وزیری جرمی کوربین نیست. این در حالی است که لیبرال دموکرات‌ها در سال‌های اخیر به شدت به دنبال متوقف کردن برگزیت بودند.یک سخنگوی نخست‌وزیر بریتانیا گفت جرمی کوربین می‌خواهد “نتیجه همه‌پرسی را نپذیرد و اقتصاد را ویران کند”.

وریس جانسون گفته می‌خواهد بر سر توافقی جدید با اتحادیه اروپا مذاکره کند، اما از خروج بی توافق هم ابایی ندارد.بی بی سی

او همزمان به نمایندگان مخالف برگزیت به عنوان “همدست‌های اتحادیه اروپا” حمله کرده است. لفظی که آقای جانسون برای این نمایندگان استفاده کرده به کسانی که اطلاق می‌شد که با اشغالگران نازی در جنگ جهانی دوم همکاری می‌کردند.

سه سال پس از همه‌پرسی خروج از اتحادیه اروپا، برگزیت همچنان یک بن‌بست سیاسی در بریتانیا است.

دیوید کامرون بلافاصله پس از اعلام نتیجه همه‌پرسی از استعفای خود خبر داد و ترزا می، نخست‌وزیر قبلی بریتانیا هم پس از مخالفت اکثریت نمایندگان با توافق مورد نظرش ناگزیر به استعفا شد.

هر دو حزب کارگر و محافظه‌کار، که بزرگترین احزاب بریتانیا هستند، در چند انتخابات اخیر آرای زیادی را به احزاب کوچکتر باخته‌اند.

اینرا هم بخوانید

دادستان کل رژیم: ورود فراجا و دستگاه قضایی برای مقابله با بی‌بندوباری و بی حجابی ، ضروری است

حجت‌الاسلام محمد موحدی دادستان کل رژیم گفته است:”ورود فراجا و دستگاه قضایی برای مقابله با …