نامه ۹۶ تشکل دانشجویی حکومتی به روحانی: به دیدار موسوی و کروبی بروید

 انصاف نیوز:نامه ۹۶ تشکل دانشجویی حکومتی به روحانی: به دیدار موسوی و کروبی بروید


۹۶ تشکل دانشجویی در نامه‌ای به حسن روحانی نوشتند: به عنوان رییس جمهور و به عنوان رییس  شورای عالی امنیت ملی به دیدار محصورین آقایان موسوی، کروبی و خانم رهنورد رفته تا ضمن پیگیری وضعیت آنان، قدمی عملی از جنابعالی در راستای تلاش برای رفع حصر دیده شود.

حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی، ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و رییس  محترم شورای عالی امنیت ملی! با سلام. انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در شرایطی برگزار شد که یکی از شعارهای اساسی شما رفع محدودیت از بزرگان نظام و انقلاب بود و در پاسخ به پیام روشن مردم در رابطه با شکسته شدن حصر، قول پیگیری این مساله را دادید. اکنون در شرایطی که وزرای پیشنهادی جنابعالی از مجلس رأی اعتماد گرفته‌اند و دولت دوازدهم مستقر شده است، شاهد آن هستیم که جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای شیخ مهدی کروبی یار صدیق امام و معتقد به آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی در اعتراض به تداوم وضعیت موجود دست به اعتصاب غذا زده است و پس از شکستن اعتصاب غذا، به علت وضعیت جسمانی خود در بیمارستان حضور دارد. این وضعیت ضرورت گام‌های عملی جنابعالی در رابطه با مسأله‌ی حصر را بیش از پیش کرده است. در همین راستا سه خواسته مشخص از جنابعالی داریم:

۱) حضور مأموران وزارت اطلاعات دولت شما در منزل محصورین و یا هرگونه بدرفتاری مأموران با محصورین، غیر قابل قبول است. جای تعجب دارد که چرا تا امروز این مأمورین برخلاف خواست جناب آقای کروبی در منزل ایشان بوده‌اند و دستور خروج آن‌ها زودتر از جانب وزارت اطلاعات جنابعالی صادر نشده بود. دستور قاطع جنابعالی به عدم هرگونه مزاحمت محصورین توسط مأمورین وزارت اطلاعات دولت تحت امرتان را خواستاریم.

۲) خواسته جناب آقای کروبی برای برگزاری دادگاهی علنی و منصفانه، خواسته‌ای حداقلی و مشروع است. تداوم حصر، آن هم در شرایطی که ادله قانونی برای آن وجود نداشته باشد هیچ توجیهی ندارد و وظیفه قانونی، انسانی و شرعی شماست که خواسته‌های به‌حق محصورین را پیگیری کرده و به عنوان مجری قانون اساسی، در صورت عدم تحقق خواسته بسیاری از مردم، که همان رفع حصر است، به عنوان مجری قانون اساسی گزارشی در این راستا به مردم ارائه دهید.

۳) به عنوان رییس جمهور و به عنوان رییس  شورای عالی امنیت ملی به دیدار محصورین آقایان موسوی، کروبی و خانم رهنورد رفته تا ضمن پیگیری وضعیت آنان، قدمی عملی از جنابعالی در راستای تلاش برای رفع حصر دیده شود.

لازم به ذکر است که خواسته‌های مذکور، کاملاً در حیطه‌ی مسوولیت و اختیارات شماست و عدم تحقق فوری آن‌ها به منزله‌ی بی‌توجهی به خواست اکثریت رأی دهندگان به جنابعالی در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶ است. باور پذیر نیست که جنابعالی اختیار دستور به وزارت اطلاعات تحت امر دولت‌تان به جهت خروج از منزل محصورین و خوش‌رفتاری با آن‌ها را نداشته باشید و یا امکان دیدار جنابتان با محصورین وجود نداشته باشد.

امید است تا با توجه به خواسته رأی دهندگان که صدای خود را در ایام انتخابات در استان‌های مختلف به گوش شما رساند و همچنین عمل به اصول مصرح قانون اساسی یعنی اصول ۳۲ الی ۳۷ و همچنین اصل ۱۶۸ که عدول از این قانون اساسی به عنوان میثاق ملی پیامدهای ناگواری برای کشور دارد، شاهد پیگیری مساله حصر و رفع هرچه سریع‌تر آن باشیم.سرچشمه شاید گرفتن به بیل /چو پر شد نشاید گذشتن به پیل

اینرا هم بخوانید

وفا احمدپور و دانیال مقدم، دو خواننده رپ، بازداشت شدند

وفا احمدپور و دانیال مقدم، دو خواننده رپ، بازداشت شدند.بر اساس گزارش‌های دریافت شده از …