نان گران شد. افزایش ۲۵ درصدی قیمت بربری،۱۶ درصدی نان تافتون . سنگک ٣ هزار تومان شد.

افزایش ۲۵ درصدی قیمت بربری، ۱۶ درصدی نان تافتون . سنگک ٣ هزار تومان شد!بعد از ماهها تکذیب افزایش قیمت انواع نان در سال ٩٨ توسط دولت ونهادهای حکومتی، روز سه شنبه دوم مهر ماه اعلام شد که قیمت انواع نان در استان تهران گران شد.بر اساس اخبار رسانه های حکومتی اتحادیه نانوایان سنتی تهران از روز سه شنبه دوم مهر ماه رسما اطلاعیه داده و افزایش قیمت نان یارانه ای را اعلام کرده است. این اتحادیه در اطلاعیه اش نوشته : قیمت لواش گردان با وزن چانه ۱۴۰ گرم ۳۰۰ تومان، قیمت تافتون گردان با وزن چانه ۱۴۰ گرم ۳۰۰ تومان، قیمت بربری ساده با وزن چانه ۵۱۰ گرم ۱۰۰۰ تومان،‌ قیمت تافتون سنتی با وزن چانه ۲۳۰ گرم ۵۵۰ تومان و قیمت تافتون خراسانی با وزن چانه ۲۳۰ گرم ۵۵۰ تومان می باشد. رسانه های حکومتی در این باره نوشته اند: نان بربری نسبت به نرخ سال ۹۶ حدود ۲۵ درصد و قیمت تافتون سنتی حدود ۱۶ درصد افزایش قیمت داشته است.نان سنگک ۳ هزار تومان شد.

در ادامه افزایش قیمت انواع نان روز شنبه ۶ مهر ماه محمد امامی‌امین معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران اعلام کرد: نان سنگک ۳ هزار تومان شده است. وی در توجیه افزایش قیمت سنگک بی شرمانه ادعا کرده”:به دلیل افزایش قیمت طی سال‌های گذشته از وزن چانه نان‌های بربری، تافتون و دیگر نان‌های سنتی کم شده بود که ما نسبت به افزایش چانه نان و ساماندهی قیمت‌ها اقدام کرده‌ایم.”
افزایش قیمت انواع نان توسط رژیم در ادامه سیاست “هدفمند کردن یارانه ها”، بویژه اجرای مرحله مربوط به “آزاد سازی” قیمتهای نان؛ آرد و انواع سوخت می باشد که بر اساس توافق دولت و مجلس وبا توجیه ” درآمد زایی برای دولت”، به اجرا گذاشته میشود. سیاست رسمی حکومت آزاد سازی نهایی قیمت نان و سوخت و حذف سوبسیدهای این کالاها می باشد. با این تصیم در مرحله اول قیمت انواع نان بین ٢٠ تا ٢۵ درصد گران شده است.در قدم بعدی نوبت آزادی سازی قیمت انواع سوخت می باشد که افزایش قیمتهای بیشتری را شاهد خواهیم بود. رژیم در طول دو سال گذشته همیشه به علت ترس و و حشت از آغازاعتراضات کارگران و مردم جرات گران کردن رسمی قیمت  انواع نان را نداشته و همیشه سیاست احتیاط را در پیش گرفته بودند. با اعلام رسمی  این افزایش قیمت نان در تهران، دولت به کارگران و مردم رسما اعلان جنگ کرده است.افزایش قیمت نان؛ حمله وسیع و گسترده حکومت به سفره خالی کارگران و مردم می باشد. نان امروز تبدیل به غذای اصلی بخش بزرگی از کارگران ومردم شده است. سفره های کارگران هر روز کوچکتر  وفقیر تر شده و در کنار آن دزدی و غارت و چپاوول ثروت های جامعه توسط  حکومت افزایش نجومی یافته است.افزایش قیمت نان بازی با آتش خشم و اعتراض کارگران و مردم است!بدون شک کارگران و مردم  در برابر افزایش قیمت نان و سایر سیاستهای تحمیل فقر و فلاکت توسط حکومت ساکت ننشسته و دست به اعتراض خواهند زد. افزایش قیمت نان اعلان جنگ رسمی حکومت به کارگران و مردم می باشد.جمهوری اسلامی می توانند این جنگ را شروع بکنند ولی الزاما برنده آن نخواهند بود. در برابر سیاست ضد مردمی افزایش قیمت نان که تعرض مستقیم به معیشت و گذران چندین برابری زیر خط فقر مردم می باشد، باید متحد، متشکل و یکصدا دست به اعتراض زد.افزایش قیمت نان در تهران مقدمه افزایش سراسری قیمت انواع نان در کل کشور می باشد.کارگران و مردم  در کنار گسترش اعتراض و مبارزه شان برعلیه این سیاستهای جمهوری اسلامی،باید خواهان افزایش فوری دستمزدها شوند.  فقط اعتراض و مبارزه  متحد کارگران و مردم می تواند این سیاستهای ویرانگر حکومت را به عقب زده و خواستها و مطالبات مردم را به دولت دزدان و آدمکشان اسلامی تحمیل نماید.محمد شکوهی۶ مهر ١٣٩٨، ٢۴ سپتامبر ٢٠١٩

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …