نتانیاهو: در صورت لزوم علیه ایران اقدام خواهیم کرد

رادیو آلمان:نتانیاهو: در صورت لزوم علیه ایران اقدام خواهیم کرد

بنیامین نتانیاهو در کنفرانس امنیتی مونیخ ایران را بزرگترین خطر برای جهان خواند. نخست وزیر اسرائيل گفت که اسرائیل در صورت لزوم علیه ایران عمل خواهد کرد و نه تنها علیه متحدان این کشور در خاورمیانه.

نتانیاهو روز یکشنبه (۱۸ فوریه / ۲۹ بهمن) در کنفرانس امنیتی مونیخ قطعه‌ای فلزی را در دست گرفته، نشان داد و از آن به عنوان تکه‌ای از پهپاد سرنگون شده ساخت ایران نام برد که در حریم هوایی اسرائيل حرکت می‌کرده است. او گفت: «برای جباران تهران پیامی دارم: قاطعیت اسرائیل را آزمایش نکنید.»

نتانیاهو در کنفرانس امنیتی مونیخ همچنین گفت: «اسرائيل اجازه نخواهد داد که رژیم جمهوری اسلامی کمند تروریسم را به گردن ما بیندازد. ما در صورت لزوم نه تنها علیه متحدان ایران بلکه علیه خود ایران اقدام خواهیم کرد.»

اشاره نخست وزیر اسرائيل هنگام نشان دادن قطعه‌ای که گفت متعلق به پهپاد سرنگون شده ایرانی است، به رویدادی بود که هفته گذشته رخ داد و در جریان آن اسرائیل گفت که یک “پهپاد ایرانی” را منهدم کرده است.

به گفته اسرائيل، بعد از ورود این پهپاد از خاک سوریه به حریم هوایی اسرائیل و پاسخ متقابل این کشور، یک فروند جنگنده “اف ۱۶” اسرائيل با دفاع هوایی سوریه سرنگون شد.

خلبان‌های این هواپیما توانستند جان سالم به‌‌در برند اما این نخستین بار بود که این کشور از سال ۱۹۸۲ به بعد یک هواپیمای جنگی خود را در خلال نبرد از دست می‌داد.

ایران خبر سرنگونی پهپاد خود توسط اسرائيل را تکذیب کرده است. علی شمخانی‌، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران سرنگونی جنگنده اسرائيل توسط پدافند هوایی سوریه را نشان آن خواند که “هر اشتباهی که اسرائيل در منطقه مرتکب شود بدون پاسخ نخواهد ماند”.

اینرا هم بخوانید

پلیس سایپری رژیم از برخورد با ۱۰۹ صفحه اینستاگرامی در استان آذربایجان غربی در اجرای “طرح نور” خبر داده

سایت حکومتی خبر آنلاین نوشت:مرکز سایبری سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی استان آذربایجان غربی، تعداد ۱۰۹ …