نت‌بلاکس: بدنبال اعتراضات امروز در مهاباد اینترنت در آذربایجان غربی بشدت مختل و ضعیف شده است

نت‌بلاکس، سازمان غیردولتی ناظر بر اینترنت جهانی، می‌گوید در جریان تیراندازی‌ نیروهای امنیتی به سوی معترضان در مهاباد، جریان انتقال داده‌ها در اینترنت استان آذربایجان غربی به «یک سوم» دوره عادی خود رسید.نت‌بلاکس با انتشار توئیتی نوشت که داده‌ها حاکی از قطعی گسترده اینترنت در استان آذربایجان غربی با تاثیر زیاد بر مهاباد در روز پنج‌شنبه است.این سازمان ناظر بر اینترنت جهانی افزوده است:‌ این حادثه در حالی رخ می‌دهد که گزارش‌ها حاکی از تیراندازی‌های مرگبار و راهپیمایی‌های اعتراضی در مقابل ساختمان‌های دولتی در مهاباد بود.

تصاویر دریافتی از مهاباد در روز پنج‌شنبه نشان می‌دهد که تجمع شمار زیادی از شهروندان معترض در مقابل فرمانداری این شهر با تیراندازی شدید و ممتد مأموران به سمت معترضان مواجه شد.

یک روز پیشتر، مأموران امنیتی جمهوری اسلامی یک شهروند ۳۵ ساله اهل مهاباد به نام اسماعیل مولودی را با شلیک مستقیم سلاح جنگی کشتند، و به گزارش گروه حقوق بشری هه‌نگاو، اعتراضات بزرگ روز پنج‌شنبه در این شهر در اعتراض به این قتل آغاز شد.

بنا بر این گزارش، نیروهای حکومتی تلاش داشتند تا پیکر اسماعیل مولودی را ربوده و مانع از خاکسپاری او در آرامستان شهر مهاباد شوند، اما در این امر موفق نبودند.

https://twitter.com/netblocks/status/1585649641713909760/photo/1

اینرا هم بخوانید

سالن مجمع عمومی سازمان ملل در مراسم یادبود رئیسی خالی ماند

مراسم یادبود ابراهیم رئیسی روز پنج‌شنبه ۱۰ خرداد در مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار …