نزار زکا: آزادی من بخشی از معامله ایران با آمریکا بود

نزار زکا، شهروند لبنانی مقیم ایالات متحده آمریکا که پیش‌تر در ایران زندانی بود گفته آزادی‌اش به دلیل “مذاکره واشنگتن با تهران” بوده است.

به گفته زکا انتقال او از تهران به بیروت “حرکتی حساب شده” از سوی مقامات ایران بود تا “نشان دهند که امتیازی به واشنگتن” نداده‌اند.

به گزارش روزنامه الشرق الاوسط این کارشناس فناوری اطلاعات که دارای اقامت دایم ایالات متحده آمریکاست در کنفرانسی در نیویورک گفته که آزادی‌اش از زندان اوین در تاریخ ۱۱ ژوین “بخشی از معامله با آمریکا” بوده و لبنان و حزب الله “پوششی” برای این آزادی بوده‌اند.

آقای زکا که با دعوت دولت جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده بود پس از آزادی، و در جمع خبرنگاران بازداشت‌اش را “آدم ربایی” نامیده بود.

مقامات ایران دلیل آزادی وی را پا درمیانی حزب الله لبنان مطرح کرده است. غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه ساعاتی پیش از ورود آقای زکا به لبنان گفته بود میشل عون، رییس جمهوری و حزب‌الله لبنان خواستار آزادی مشروط او شده بودند.

زکا در سپتامبر ۲۰۱۵ میلادی هنگام خروج از ایران بازداشت شد. وی به اتهام جاسوسی به تحمل ۱۰ سال زندان محکوم شده و حدود ۳ سال و ۹ ماه را در زندان سپری کرد.

اینرا هم بخوانید

تنش وخط و نشان کشیدن باندهای حکومتی در جریان بررسی اعتبارنامه‌ نمایندگان در مجلس دوازدهم

رسانه های رژیم گزارش داده اند در جریان بررسی اعتبازنامه نمایندگان مجلس حکومت، بین باندهای …