نسبت به شلاق زدن کارگر به جرم برگزاری اول مه ساکت نمانید!

حکومت اسلامی باید وسیعا محکوم شود و سرانش محاکمه شوند
بنا بر خبر منتشر شده از سوی سندیکای شرکت واحد روز ۱۲ خرداد رسول طالب مقدم از اعضای این سندیکا و از بازداشت شدگان روز جهانی کارگر ٩٨ خود را به شعبه یک اجرای احکام مستقر در دادسرای اوین معرفی کرد. او طی تماسهای مکرر در چند روز گذشته توسط مقامات جمهوری اسلامی و تهدید به ضبط وثیقه ای که برای آزادی وی از سوی برادرش گذاشته شده بود، ناگزیر به مرکز اجرای احکام اوین مراجعه کرد.
در این روز به محض ورود رسول طالب مقدم به این مرکز حکم وحشیانه 74 ضربه شلاق بر پیکر او توسط “مسئول اجرای حکم” اجرا گردید و بعد از آن در شرایط بسیار نامناسب جسمی به قرنطینه زندان اوین منتقل شد.
سندیکای شرکت واحد این خبر را رسانه ای کرده و ضمن اعتراض به اجرای این حکم جنایتکارانه و بازداشت رسول طالب مقدم چنین هشدار میدهد: “سندیکای کارگران شرکت واحد قویا به مسیولین قضایی و زندان هشدار میدهد در صورت بروز هر گونه اتفاق ناگوار با وجود گسترش اپیدمی ویروس کرونا در زندانها برای سید رسول طالب مقدم باید پاسخ گو باشند”. سندیکای واحد در بیانیه خود خواستار لغو فوری احکام امنیتی علیه کارگران، معلمان و دانشجویان و تمامی فعالین اجتماعی شده است.
طالب مقدم اول مه ٩٨ همراه با شماری از فعالین کارگران و اجتماعی به جرم برگزاری مراسم این روز در مقابل مجلس اسلامی بازداشت و بعد از ١١ روز حبس به قید وثیقه آزاد شده بود. کمپین برای آزادی کارگران زندانی عمل جنایتکارانه زدن شلاق بر پپکر رسول طالب مقدم کارگر شرکت واحد را توسط رژیم اسلامی قاطعانه محکوم و هشدار میدهد که این گستاخی آنها بدون پاسخ نخواهد ماند.
شلاق باید ممنوع شود و جمهوری اسلامی باید بخاطر زدن شلاق بر پیکر کارگری که جرمش برگزاری روز جهانی کارگر است، پشت میز محاکمه قرار گیرد.
کمپین برای آزادی کارگران زندانی از همه اتحادیه های کارگری و نهادهای انساندوست در سراسر جهان انتظار دارد که انزجار خود را نسبت به اجرای حکم بربریت شلاق توسط رژیم اسلامی اعلام کنند و طی نامه ای سرگشاده اعتراض خود را به عضویت حکومت اسلامی که ناقض حقوق پایه ای کارگران و تمامی موازین بشری است، در سازمان جهانی کار و دیگر مراجع بین المللی اعلام دارند. برگزاری اول مه حق مسلم کارگران و همه جامعه است. تشکل، اعتصاب، تجمع حقوق پایه ای کارگران است. احکام امنیتی صادره برای فعالین کارگری، معلمان زندانی و تمامی فعالین سیاسی باید فورا لغو شوند. رسول طالب مقدم ، جعفر عظیم زاده عضو اتحادیه آزاد کارگران ایران، معلمان دربند و تمامی زندانیان سیاسی باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند.
کمپین برای آزادی کارگران زندانی
http://free-them-now.com/
Shahla.daneshfar2@gmail.com
١٢ خرداد ٩٩، ١ ژوئن ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

شرایط کنونی کانون های بازنشستگی تامین اجتماعی: کانونهای بازنشستگی تشکل‌های زرد بی‌خاصیتی شده اند

شرایط کنونی کانون های بازنشستگی تامین اجتماعی در جریان اعتراضات بازنشستگان تامین اجتماعی علیه مداخله …