نماینده روسیه خواستار حمایت از طرح پیشنهادی فرانسه برای حفظ برجام شد

میخاییل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین که نمایندگی آن کشور در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را برعهده دارد خواستار حمایت از طرح فرانسه برای حفظ برجام شده است.

وی در توییتر خود با اشاره غیرمستقیم به اختلاف تجاری آمریکا و چین، نوشته است: “جنگ‌های تجاری در جهان امروز تبدیل به امری روزمره شده است.”

وی افزوده است: “در مورد ایران، چیزی متفاوت را مشاهده می‌کنیم: تشدید تحریم‌ها در برابر کاهش محدودیت‌ها در زمینه فعالیت اتمی. از مسابقه کنونی کسی منتفع نمی‌شود. زمان آن رسیده که براساس نظرات فرانسه، به شرایط عادی بازگردیم.”

فرانسه در تلاش برای حفظ برجام و جلوگیری از اقدام ایران در کاهش تعهدات هسته‌ای خود پیشنهاد کرده است که یک خط اعتباری پانزده میلیارد دلاری در ازای دریافت نفت در آینده برای ایران ایجاد شود.

فرانسه در برابر این امتیاز، خواستار مذاکره با ایران در زمینه های غیرهسته‌ای از جمله برنامه موشکی و سیاست منطقه‌ای دولت ایران شده است.

دولت ایران پیش از این هرگونه مذاکره در مورد برنامه موشکی و سیاست منطقه‌ای به خصوص حمایت از “جبهه مقاومت” را رد کرده است.

ایران گفته است در صورت دریافت این مبلغ برای سه ماهه آخر سال جاری میلادی، حاضر است از کاهش تعهدات خود در برجام خودداری کند.

دولت فرانسه اجرای این طرح را به موافقت آمریکا جهت لغو محدودیت نفتی و بانکی موکول کرده است اما مقامات آمریکایی بر ادامه تحریم‌ها تاکید داشته‌اند.بی بی سی

اینرا هم بخوانید

بنیاد مسکن به متقاضی “مسکن ملی”:حذف اجباری، پولت را پس بگیر و برو!

 وبسایت حکومتی رکنا:طبق گفته یک متقاضی مسکن ملی دماوند، بنیاد مسکن او را مجبور به …