نماینده رژیم؛ تحریها لغو شود، توافق پاریس را اجرا می کنیم

علی سلاجقه،نماینده رژیم در اجلاس اقلیمی در گلاسکو گفته است:”در صورت لغو تحریم ها آماده ایم توافق پاریس را اجرا کنیم ایران می‌گوید در صورت لغو تحریم ها آماده است توافق پاریس را امضا کند”. توافقی برای مهار گرم تر شدن زمین که دولت حسن روحانی شش سال پیش امضا و مجلس وقت تائید کرد ولی به تایید نهایی شورای نگهبان نرسید.وی امروز در کنفرانس جهانی مقابله با تغییرات اقلیمی گفت “‘یک توافق باید دو طرف باشد ولی اگر ایران از دریافت فن‌آوری،‌ سرمایه و تخصص محروم باشد نمی‌تواند تعهدات اقلیمی خود را اجرا کند.”

وی همچنین در مصاحبه با بخش جهانی بی بی سی گفت که ایران برغم تحریم های آمریکا گام های مهمی برای حفظ محیط زیست برداشته است. پیش از این هم انتظار می‌رفت ایران با پیام رفع تحریم ها به کنفرانس جهانی تغییرات اقلیمی آمده است.

وی در ادامه گفت ابراهیم رئیسی، تا لحظه آخر بنا داشت به گلاسکو برود و اضافه کرد که رئیسی تغییرات اقلیمی را “‘جدی می گیرد”؛ با این حال او توضیح نداد که مخالفان حکومت ایران تهدید کرده کرد بودند که اگر ابراهیم رئیسی به گلاسکو برود درخواست بازداشت او را به اتهام دخالت در اعدام زنداینان سیاسی در دهه ۶۰ طرح خواهند کرد.بی بی سی

اینرا هم بخوانید

آزادی معلمان  بازداشت شده در تجمع روز معلم در تهران

🔴 آزادی معلمان  بازداشت شده در تجمع روز معلم در #تهران 🔸خوشبختانه آقایان #مهدیفراحیشاندیز و …