نمایندگان کنگره آمریکا: تلاش علیه برنامه هسته‌ای ایران تشدید شود

اکثریت اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای خطاب به بایدن نوشتند آمریکا باید تلاش‌های خود را برای جلوگیری از دستیابی ایران به توانایی ساخت سلاح‌های هسته‌ای افزایش دهد. این نامه را ۲۴۹ عضو مجلس نمایندگان امضا کردند.

بیش از نیمی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای از جو بایدن، رئیس جمهور این کشور خواستند تا اقدامات بیشتری برای جلوگیری از توسعه برنامه هسته‌ای ایران انجام دهد و بر اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا علیه ایران تمرکز کند.

این نامه به امضای ۲۴۹ قانون‌گذار آمریکایی، شامل ۱۱۳ دمکرات و ۱۳۶ جمهوری‌خواه رسیده است.

مجلس نمایندگان آمریکا ۴۳۵ عضو دارد و این نامه فراحزبی، نشان‌دهنده خواست و تمایل هر دو حزب برای برداشته شدن گام‌های قاطعانه‌تری از سوی بایدن در قبال جمهوری اسلامی است.

آیپک، لابی طرفدار اسرائیل در آمریکا هم از نگارش این نامه حمایت کرده است. 

در نامه مجلس نمایندگان همچنین آمده است که جمهوری اسلامی نباید اجازه داشته باشد برنامه هسته‌ای خود را بدون مجازات پیش ببرد.

قانون‌گذاران آمریکایی خواستند که ایالات متحده باید تلاش‌های خود را برای جلوگیری از دستیابی ایران به توانایی تسلیحات هسته‌ای افزایش دهد و صریحا به ایران اطلاع دهد که هرگونه پیشرفت بیشتر در برنامه هسته‌ای‌اش عواقب جدی خواهد داشت.  

این نامه فراحزبی اعضای جمهوری‌خواه و دمکرات مجلس نمایندگان پس از انتشار نامه مشابهی از سوی جمعی از سناتورهای مجلس سنا منتشر شد که مذاکرات با جمهوری اسلامی را مورد تردید قرار داده بود.

در آن نامه‌ که ۳۱ خرداد منتشر شد ۲۶ سناتور آمریکایی از جو بایدن صریحا خواستند که از دستیابی جمهوری اسلامی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری کند.

این نامه جدید از طرف اکثریت اعضای مجلس نمایندگان منتشر شده و ابیگیل اسپانبرگر دموکرات و دن کرنشاو جمهوریخواه مسئولیت نگارش آن را بر عهده داشتند. امضاکنندگان همچنین از بایدن خواستند “رویکرد تهاجمی‌تر” با برنامه هسته‌‌ای ایران اتخاذ کند. این نامه را گریگوری میکس و پیت آگیولار، از اعضای ارشد مجلس نمایندگان که هر دو از حامیان توافق برجام بودند، نیز امضا کردند. 

در نامه مجلس نمایندگان از دولت بایدن خواسته شده که با شرکای اروپایی خود همکاری کند تا در صورت غنی‌سازی اورانیوم با خلوص ۹۰ درصد، تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را بازگرداند.

در این نامه همچنین تاکید شده است که “هماهنگی با متحدان اروپایی پیامی قوی از تعهد مشترک برای جلوگیری از برنامه هسته‌ای ایران” خواهد بود.

قانون‌گذاران آمریکا خاطرنشان کردند که این پیامی به ایران است که اگر تصمیم بگیرد خارج از تعهدات هسته‌ای خود عمل کند، نمی‌تواند از مزایای برداشته شدن تحریم‌های بین‌المللی بهره‌مند شود.اعضای مجلس نمایندگان در این نامه به همکاری فزاینده ایران با روسیه و چین هم اشاره کردند و نوشتند که این همکاری، اعتماد رژیم ایران را برای به چالش کشیدن منافع آمریکا تقویت می‌کند.دویچه وله

اینرا هم بخوانید

دفتر صدا و سیمای رژیم در جمهوری آذربایجان بسته شد!

​ایسنا به نقل از پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی نوشته:”دفتر صدا …