نهاد مادران علیه اعدام: چه کسی قادر است که چشمان “عزیز شنگال” را فراموش کند؟!

چه کسی قادر است که زنانِ به اسارت رفته، تحقیر شده و به بردگی کشانده شده ی یزیدی را نادیده بگیرد؟!
امروز شهر تورنتو شاهد عدالت خواهی زنان، مردان و کودکان یزیدی بود – شاهد زجه زدنِ زنان یزیدی که با در دست تصاویر قربانیان نسل کشی توسط داعش، یاد عزیزانشان را گرامی داشتند.
امروزشهر تورنتو شاهد فریاد زنانی بود – که به شکل نمادین خود را در چادرهای سیاهی پیچیده بودند – تا ناله ی در گلو خفه شده ی مادران ، خواهران، خویشاوندان و آشنایانشان را به گوش جهانیان برسانند!
امروزشهر تورنتو شاهد زنانی به زنجیر بسته بود که خود را بر زمین می کشیدند و از مردانی که خود را به شکل نمادین به شیوه ی داعش پوشانده و الله اکبر می گفتند، می خواستند که محکمتر آنان را بزنند که به رهگزران نشان دهند عمق فاجعه ی به بازار برده فروشان کشیده شدن را!
به اسارت رفتن، و فروخته شدنِ زنان یزیدی بعنوان برده ی جنسی، شرم بشریت قرن بیست و یکم است.
امروز سوم آگوست 2017، برابر با سومین سالگرد نسل کشی مردم یزیدی توسط داعش در شمال عراق است، نسل کشی سیستماتیک از نوع کشتار بابیان، نسل کشی ارامنه، قتل عام اردوگاههای آشویتس، قتل عام صبرا و شتیلا … :
– قتل عام در شمار هزاران
– تجاوز، تحقیر
– آواره شدن از سرزمین اجدادی شان،
– تاراج اموال و دارایی ها بعنوان غنیمت
– اسارت زنان و کودکان
– بردگی زنان بعنوان برده های جنسی
بخشی از این نسل کشی در قرن بیستم در برابر چشم جهانیان است.
با وجود آنکه سازمان ملل داعش را بعنوان مسئول این نسل کشی معرفی کرده است، اما همچنان بیش از 3000 زن یزیدی در اسارت داعشیان بسر می برند.
اعضای نهاد مادران علیه اعدام با حضور خود در این مراسم ضمن ارائه ی تاریخچه ی کوتاهی از ظهور داعش ( داعش شیعی) در ایران در سال 1357، همدردی خود با بازماندگان جنایات داعشیان، حمایت و همراهی خود را با مردم یزیدی برای عدالت خواهی اعلام کرد.
در مورد ” عزیز شنگال” اینجا را بخوانید:
http://www.bbc.com/persi…/…/2014/08/140830_jiyar_aziz_father

اینرا هم بخوانید

اطلاعیه حزب کمونیست کارگری به مناسبت درگذشت حسین مرادبیگی 

مطلع شدیم که با نهایت تاسف رفیق حسین مرادبیگی (حه‌مه سور)، از مبارزان و کمونیست‌های …