نه به طالبان، زنده باد دولت سکولار و غیر قومی و مذهبی

زنان افغانستان تاریخ را رقم می زنند. بعد از بر سرکار آوردن طالبان، زنان افغانستان با اعتراضات پی در پی در شهرهای مختلف نشان دادند که حکومت زن ستیز طالبان را نمی پذیرند. طالبان تغییری نکرده است ولی زنان افغانستان با جسارتی بی نظیر و با به چالش کشیدن طالبان راه تغییر را به همه نشان می دهند. مردم افغانستان به حکومتی نیاز دارند که حق کار و تحصیل و سایر آزادی های زنان را تمام و کمال و بدون هیچ اما او اگری بپذیرد.

مردم افغانستان به حکومتی نیاز دارند که نه بر بنیاد قوم و مذهب که بر اساس موازین انسانی و سکولار بنا شده باشد و دست مذهب در دولت و آموزش و پرورش و قانونگذاری و دیگرشئونات اجتماعی کوتاه شده باشد. مردم به نظام و حکومتی احتیاج دارند که وسیعترین آزادیها را برای شهروندان تامین کند و هرگونه تبعیض و نابرابری قومی و جنسیتی و اجتماعی را ریشه کن سازد.


طالبان و همه نیروهای اسلامی بنا به تعریف دشمن هر نوع آزادی، دشمن زنان و دشمن هر نوع مدنیتی هستند. امنیتی که طالبان نوید آنرا می دهد با شلاق زدن زنان و ضرب و شتم آنها و نشانه گرفتن زنان حق خواه با لوله تفنگ رقم زده شده است. این امنیت ارزانی خودتان باد. امنیت مردم و زنان افغانستان در برچیدن بساط طالبان عملی میشود. همانطور که امنیت مردم ایران در رفتن طالبانهای تهران است.

محور مبارزه مردم ایران و افغانستان یکی است:
نه به طالبان چه کابل چه تهران!

اینرا هم بخوانید

به یاد فرامرز اصلانی– حسن صالحی

مندرج در ژورنال شماره ۶۸۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …