نگاه هفته: مجموعه اخبار و گزارشات هفته در شهرهای کردستان

مهمترین اخبار این هفته؛

١ـ ریزش سنگین برف و جانباختن تعدادی از کارگران کولبر(مرزی) در نزدیکی شهر سردشت

٢ــ جشن آدم برفی ها

٣ــ مراسم های تجلیل از آتش نشانان در شهرهای کردستان

١ــ ریزش سنگین برف و جانباختن تعدادی از کارگران کولبر(مرزی) در نزدیکی شهر سردشت؛

بر اثر ریزش سنگین برف ٤ نفر از کولبران. ١ــ دیار محمدنژاد ١٨ ساله فرزند حمزه، ٢ــ شیرزاد عبداللهی ٢٧ ساله فرزند عمر٣ـ هیوا ابراهیمی‌نیا (هیوا ره‌ش بانه‌ای ) ٢٢ ساله فرزند عبدالله  ٤ــ محمد حمزه زاده براثر ریزش بهمن جان خود را از دست داده‌اند.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران به خانواده جانباختگان کولبران تسلیت میکوید.

ما مردم شهر سردشت را به اعتراض و گردهمایی در همیستگی با گارگران کولبر فرا میخواند.

 

برگزاری جشن آدم برفی ها

در سنندج مراسم آدم برفی ها برگزار شد. در این مراسم صدها نفر از مردم سنندج همراه با کودکان این شهر در چشن آدم برفی ها شرکت کردند. جشن آدم برفی ها مدت چند سال است توسط فعالین حقوق کودک و فعالین جنبش های مدنی برگزار میشود. در جشن آدم برفی ها شعارهای دفاع از حقوق کودکان و جهانشمول بودن حقوق کودک مورد تاکید قرار میگیرد.

تلاشهای مزورانه، و پیشدستی های ارگان های رژیم اسلامی در سنندج به منظور بدست گرفتن ابتکار برگزاری مراسم های آدم برفی ها را نباید بی جواب گذاشت.

حضور شاد مردم سنندج و کودکان این شهر در مراسم های آدم برفی ها گامی مهم در بعقب راندن سیاستهای مزورانه نهادهای رژیم اسلامی در سنندج است.

دریایی از ابتکارات توده ای، تجمع و شور و شعف انقلابی در شهرهای کردستان موج میزند. مردم شهرهای کردستان گامهای محکمی برای اعمال اراده مستفل خود در برپایی چشن و مراسم های مستقل را دارا هستند. جمهوری اسلامی و نهادهای ضد انقلابی آنها جایی در میان مردم ندارند.

 

مراسم تجلیل از آتش نشانان

مراسم تجلیل از آتش نشانان در شهرهای کردستان در مهاباد، مریوان، پیرانشهر، سنندج، سقز و کامیاران خود جلوه های درخشان از همبستگی و تجلیل از کارگران آتش نشان بود.

 

تجمع اعتراضی  کارگران پالایشگاه نفت کرمانشاه   

٦ بهمن تجمع اعتراضی  کارگران پالایشگاه نفت کرمانشاه در اعتراض به واگذاری این واحد تولیدی به بخش خصوصی. کارگران این پالایشگاه در اعتراض به واگذاری پالایشگاه نفت کرمانشاه با قیمتی در حدود ١٨٠ میلیارد تومان به مدیر‌عامل کارخانه “شیر بیستون” و نبود امنیت شغلی، همزمان با حضورخریدار و نمایندگان وی در پالایشگاه، به مدت ٥ ساعت دست به تجمع زدند. کارگران می گویند، استان کرمانشاه رتبه خست بیکاری کشور را دارد، مسئولان و دولت به جای احداث و ساخت واحدهای صنعتی و اشتغال زایی درصدد هستند نزدیک به ٢ هزار نفر دیگر را نیز بیکار کنند.

 

تجمع اعتراضی چغندرکاران در کرمانشاه

٤ بهمن؛ جمعی از کشاورزان استان کرمانشاه که دولت و کارخانه ها مطالبات آنها در خصوص خرید تضمینی محصولاتشان را پرداخت نکردند، تجمع کردند. کشاورزان با تجمع مقابل کارخانه “قند بیستون” خواستار پرداخت مطالبات و هزینه دسترنج دو ساله معوق خود شدند. طی دو سال گذشته در دولت یازدهم مقدار زیادی از مطالبات کشاورزان در خصوص خریدهای تضمینی پرداخت نشده و یا با تاخیر زیاد پرداخت شده است. گفتنی است بی توجهی دولت به پرداخت دسترنج کشاورزان، نارضایتی مردم را به دنبال داشته است.

 

ایسکرا  ۸۶۹

 

اینرا هم بخوانید

برای قضاوت آیندگان- شمی صلواتی

بر گرفته از دفتر یادداشت‌های روزانه‌ *از ما سوالات زیادی می پرسند…؟ البته ما«انسانگرایان»کور راه‌های …