سازمان ملل: نگران اعدام شمار زیادی از بازداشتی‌ها هستیم

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل: نگران اعدام احتمالی شمار زیادی از بازداشتی‌ها در ایران هستیم.یورونیوز:کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل از وضعیت بازداشت‌شدگان اعتراض‌های اخیر در ایران ابراز نگرانی کرد.

میشل باشله، کمیسر ارشد حقوق بشر سازمان ملل، روز جمعه ضمن انتقاد از عدم شفافیت در زمینهٔ وضعیت بازداشت‌شدگان اعتراض‌های اخیر در ایران، گفت:‌ «من بسیار نگران برخورد فیزیکی با این افراد و پایمال شدن حق آنان برای برخورداری از یک دادگاه منصفانه هستم و نیز (نگران آن هستم) که شمار قابل‌توجهِی از آنها برای جرائمی دادگاهی شوند که مجازاتش اعدام باشد.»خانم باشله که در نشستی خبری سخن می‌گفت افزود که با وجود شمار بالای بازداشت‌شدگان در ایران، بازداشت‌ها در این کشور همچنان ادامه دارد.

گزارش رادیو آلمان:یشل باچلت، کمیسار عالی سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر روز جمعه ۱۵ آذر (۶ دسامبر) در ژنو از سرکوب خشن معترضان به افزایش بهای بنزین در ایران بشدت انتقاد کرد.

به گفته باچلت بیش از هفت هزار نفر بازداشت شده‌اند و گزارش‌هایی از بدرفتاری برای گرفتن اعترافات اجباری بدست سازمان ملل رسیده است. دفتر حقوق بشر سازمان ملل قتل حداقل ۲۰۸ نفر را که در میان ‌آن‌ها ۱۲ کودک وجود دارند، تایید کرده است.

به گفته میشل باچلت: «تجزیه و تحلیل ویدئو‌های منتشر شده از اعتراضات نشان می‌دهند که برخی از ماموران امنیتی از پشت بسوی افراد غیر مسلح که در حال فرار بوده‌اند مستقیما شلیک کرده‌اند. برخی دیگر به صورت و یا اعضای مهم بدن تیراندازی کرده‌اند.»

باچلت با تاکید گفت:«به عبارت دیگر قصد آن‌ها کشتار معترضان بوده است.»

کمیسار عالی سازمان ملل متحد از دولت جمهوری اسلامی ایران خواست افراد بازداشت شده را سریعا آزاد کرده و مسئولین نقض حقوق بشر را به پای میز محاکمه بکشاند.

اینرا هم بخوانید

پلیس سایپری رژیم از برخورد با ۱۰۹ صفحه اینستاگرامی در استان آذربایجان غربی در اجرای “طرح نور” خبر داده

سایت حکومتی خبر آنلاین نوشت:مرکز سایبری سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی استان آذربایجان غربی، تعداد ۱۰۹ …