نگهداری١٣٠زن بازداشت شده در تهران در بند قرطنینه زندان زنان قرچک

کمیته پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان:گزارش‌های رسیده به کمیته حاکی از این است که در روز ۲۵ شهریور دستکم ۶۰۰ زن در تهران دستگیر شده‌اند که از این تعداد، هم اکنون ۱۳۰ نفر در بند قرطنینه زندان زنان قرچک در انتظار تعیین تکلیف وضعیت خود هستند. خانواده برخی از دستگیرشدگان می‌گویند، اکثر بازداشتی‌ها با سپردن تعهد از بازداشت پلیس آزاد شدند و زنانی که هم‌اکنون در زندان قرچک هستند نیز پرونده‎شان به دادسرا ارسال شده و امیدوارند که با قرار وثیقه یا کفالت آزاد شوند. به خانواده بازداشت‎شدگان گفته شده بود که امروز چهارشنبه می‌توانند برای ملاقات به زندان مراجعه کنند.

🔹️در استان یزد، شهر ابرکوه، دستکم ۱۲ نفر از جوانانی که در شامگاه ۲۵ شهریور در میدان اصلی شهر این شهر دست به تجمع زده بودند، شبانه در منازلشان دستگیر شده‎اند.

🔹️در استان کهگیلویه و بویراحمد به گفته سید جواد هاشمی‌مهر، معاون سیاسی و امنیتی استاندار، شنبه‌شب ۲۵ شهریور در دهدشت ۱۵ تن شامل ۱۳ مرد و ۲ زن اعلام دستگیر شده‎اند. او گفت که شمار دیگری نیز شناسایی شده‎اند. کمیته تاکنون اسامی ۲۰ تن از دستگیرشدگان دهدشت را ثبت کرده است.

🔹️روزنامه شرق روز یکشنبه ۲۶ شهریور، در گزارشی شمار دستگیرشدگان را تا لحظه نگارش گزارش و براساس آمار رسمی، ۲۶۰ نفر اعلام کرده بود که حالا به نظر می‌رسد این رقم در سراسر ایران بیش از این است.

🔹️همچنین ایرنا در گفتگویی با محسن کریمی، فرمانده سپاه استان مرکزی، از بازداشت ۲۰ شهروند در استان مرکزی خبر داد.

🔹️کمیته پیگیری وضعیت بازداشت‎شدگان در فاصله ۱۹ شهریورماه تا امروز ۲۹ شهریور، اسامی ۱۱۸ فرد بازداشت‎شده را ثبت کرده است. برای مشاهده لیست بازداشت‌شدگان به اینجا

https://t.me/Followupiran

اینرا هم بخوانید

فرانسه:۱۵۰ هزار سرباز روس تاکنون در جنگ اوکراین کشته شده‌اند

مقام‌های دفاعی فرانسه تلفات ارتش روسیه در طول بیش از دو سال جنگ جاری علیه …