نیجریه،روبودن صدها دانش آموز دختر توسط بوکوحرام

یم آن می‌رود که صدها دانش آموز دختر از مدرسه‌ای در ایالت زامبارا واقع در شمال غربی نیجریه ربوده شده باشند.

یکی از معلمان مدرسه به بی‌بی‌سی گفته که دست کم ۳۰۰ دانش آموز پس از حمله صبح امروز( جمعه ۲۶ فوریه) ناپدید شده‌اند.

یکی از سخنگویان فرماندار این ایالت این حمله را تایید کرده، اما جزییاتی از آن ارائه نکرده است.به گفته یکی از معلمان، در این حمله شماری از افراد مسلح سوار بر خودرو و موتورسیکلت به این مدرسه دخترانه حمله کردند.

به نقل از این معلم گفته شده که برخی از این مردان مسلح لباس نیروهای امنیتی دولتی را برتن داشتند و دانش آموزان را مجبور کردند که سوار خودروها شوند.

این تازه ترین مورد از ربودن جمعی دانش آموزان در مدارس این کشور است.افراد مسلح اغلب با گروگان گرفتن دانش آموزان درخواست باج می کنند.

چند ماه پیش هم مردان مسلح به مدرسه‌ای با بیش از ۸۰۰ دانش آموز در ایالت کاتسینا حمله کردند و پس از آن شماری از دانش آموزان ناپدید شدند. در پی این حمله بوکوحرام، گروه پیکارجوی اسلامگرای مستقر در نیجریه مسئولیت ربودن صدها دانش آموز پسر این مدرسه را برعهده گرفت.

در سال ۲۰۱۴ هم بیش از ۲۷۰ دختر دانش آموز توسط بوکو حرام از مدرسه ای در شمال شرقی نیجریه در شهر چیبوک ربوده شدند.

بوکوحرام از سال ۲۰۰۹ در منطقه برونو نیجریه قدرت گرفته و هزاران نفر را طی حملات خود کشته‌اند.

بوکو حرام مروج روایتی از اسلام است که مسلمانان را از مشارکت در هرگونه فعالیت سیاسی یا اجتماعی الهام گرفته از غرب منع می‌کند.

این گروه برای ساقط کردن دولت و ایجاد حکومتی اسلامی می‌جنگد؛ گروهی که نه فقط در نیجریه بلکه در کشورهای همسایه آن، چاد، نیجر و کامرون، فعال است.

در طول این ۱۱ سال و در پی حملات شبه‌نظامیان بوکوحرام دستکم ۳۵ هزار نفر کشته، دو میلیون نفر آواره و بی‌خانمان و صدها نفر ربوده و ناپدید شده‌اند.بی بی سی

دست کم ۴۲ نفر از جمله ۲۷ دانش آموز هفته گذشته در یکی از ایالات مرکزی نیجریه ربوده شدند که هنوز آزاد نشده اند.در ماه دسامبر گذشته هم بیش از ۳۰۰ نفر توسط افراد مسلح ربوده شدند که بعدا پس از مذاکره آزاد شدند.

اینرا هم بخوانید

آزادی معلمان  بازداشت شده در تجمع روز معلم در تهران

🔴 آزادی معلمان  بازداشت شده در تجمع روز معلم در #تهران 🔸خوشبختانه آقایان #مهدیفراحیشاندیز و …