نیویورک‌تایمز: القحطانی پشت حملات آنلاین به مخالفان سعودی، ایران، کانادا و قطر

رایو فردا:نیویورک‌تایمز: القحطانی پشت حملات آنلاین به مخالفان سعودی، ایران، کانادا و قطر

نیویورک تایمز نوشته است عربستان سعودی، با ایجاد یک مقر سایبری منتقدان خود و از جمله جمال خاشقجی را هدف قرار می‌دهد.

برپایه این گزارش سعود القحطانی، که پس از قتل خاشقجی از مشاورت ولیعهد سعودی برکنار شد، مسئول هدایت عملیات سایبری به منتقدان بود.

به نوشته نیویورک‌تایمز سعود القحطانی در حلقه سعودی‌ها به «استیو بنن سعودی» و «ارباب مگس‌ها» (کنایه از حملات سایبری) مشهور است.این گزارش که برپایه گفت‌وگو با منابع آگاه تهیه شده، می‌افزاید در مقر سایبری سعودی، افراد ماهیانه ۱۰ هزار ریال سعودی معادل ۳ هزار دلار برای توییت‌های هدایت‌شده دستمزد می‌گیرند.

منتقدان جنگ یمن، طرفداران حقوق زنان و منتقدان حکومت روزانه با حمله‌های هدف‌دار در توییتر، تلگرام و واتس‌اپ از سوی این مرکز مواجه می‌شوند.به نوشته نیویورک‌تایمز القحطانی با ظهور محمد بن سلمان قدرت یافت و یکی از وظایفش هدایت رسانه‌های داخلی و تدارک مصاحبه‌ها با خبرنگاران خارجی بود.

به راه انداختن حملات توییتری به کشورهایی نظیر ایران، کانادا و قطر و مخالفانی چون جمال خاشقجی از دیگر فعالیت‌های القحطانی بوده که در گزارش نیویورک‌تایمز منعکس شده است.

به نوشته نیویورک‌تایمز سازمان‌های اطلاعاتی غربی در سال ۲۰۱۵ به فعالیت علی آل زباره یکی از کارکنان سعودی مشکوک شدند که برای عربستان اطلاعات کاربران ناراضی توییتر را «فاش می‌کرد.» توییتر این فرد را اخراج کرده است.

نیویورک‌تایمز به موردی دیگر اشاره کرده که چند منتقد «چشم‌انداز ۲۰۳۰ محمد بن‌سلمان» توسط اطلاعات جمع‌آوری شده توسط شرکت پرآوازه مکنزی دستگیر با حساب‌های آنها هک شده است.

اینرا هم بخوانید

رادان:حجاب، دریچه دشمن به سوی یک جنگ تمام عیار فرهنگی است؛ نباید غفلت کنیم!

خبرگزاری حکومتی تسنیم به نقل از سردار رادان نوشت: حجاب، دریچه دشمن به سوی یک …