هستی امیری، یک سال زندان به علت مخالفت با اعدام

هستی امیری، دانشجوی دانشگاه علامه‌طباطبایی در تهران به دلیل ابراز مخالفت با مجازات اعدام در این کشور که در توییترش آن را منتشر کرده بود، به یک سال زندان محکوم شده است.

امیر رئیسیان وکیل دادگستری در تویتی نوشته با حکم شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب خانم #هستی_امیری با اتهام تبلیغ علیه نظام به ۱ سال حبس تعزیری و منع اقامت در گردهمایی‌های دانشجویی غیر از کلاسهای موظف درسی محکوم شد. مصادیق اتهامی این فعال دانشجویی تصویر منتشره از ایشان در #۸مارس سال گذشته و مواضع ایشان درخصوص اعدام در توییتر است.

امیری در تویتر نوشته:حدود دو ماه پیش و در محل کار بود که متوجه شدم ماموران امنیتی با حکم بازداشت وارد منزل پدری‌ام شدند و بعد از تفتیش منزل تاکید کردند که در روزهای آینده به شعبه دو بازپرسی اوین مراجعه کنم. مراجعه‌ای که با تفهیم اتهام، گشودن پرونده و بازداشت یک شبه‌ام در زندان اوین همراه شد.

مصادیق اتهام اما اول عکسی است که روز #۸مارس در سردر دانشگاه علامه گرفتیم و دوم مواضعی است که در دفاع از حق حیات و مخالفت با حکم اعدام در توئیتر داشته‌ام. در این میان اما اینکه حق حضور در هیچ اجتماع دانشجویی جز کلاس درس ندارم، مضحکترین قسمت ماجراست.

اما نه تنها باید یک سال به زندان بروم بلکه دو سال هم باید دانشگاه را بمثابه زندان تحمل کنم! یعنی جز کلاس‌ درس‌های اجباری حق حضور در هیچ اجتماع دانشجویی را ندارم. ضمناً طبق حکم صادره موبایلم به عنوان آلت جرم ضبط خواهد شد و حق حضور در هیچ جمعیت مجازی یا غیر مجازی را هم ندارم.

اینرا هم بخوانید

ناپدید شدن ۵۱ هزار پناهجوی خردسال در مسیر اروپا بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳

در اروپا بیش از ۵۱ هزار پناهجوی خردسال بدون همراه ناپدید شده‌اند. آنها بین سال‌های …