هشدار آمریکا به گروه‌های وابسته به ایران در عراق

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) درباره اقدامات بیشتر از سوی کتائب حزب‌الله، گروه وابسته به ایران، علیه منافع ایالات متحده در عراق هشدار داده است.

در همین رابطه مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در جمع خبرنگاران گفت: “آن‌ها ماه‌هاست که دست به رفتارهای تحریک‌آمیز می‌زنند… بنابراین فکر می‌کنم که این احتمال وجود دارد که باز هم چنین اقداماتی را انجام دهند. اما اگر چنین کاری بکنند، پشیمان خواهند شد.”

وزیر دفاع آمریکا همچنین افزود: “ما آماده دفاع از خود هستیم و ما آمادگی داریم تا جلوی رفتارهای بد این گروهها را که همگی از سوی ایران هدایت و حمایت مالی می‌شوند را بگیریم.”

نیروهای آمریکایی روز دوشنبه (۳۰ دسامبر/ ۹ دی) در واکنش به کشته شدن یک پیمانکار آمریکایی در حمله‌ای راکتی به پایگاهی در کرکوک عراق، مواضع گردان‌های کتائب حزب‌الله عراق در خاک سوریه و عراق در مرز دو کشور را بمباران کردند.وزارت دفاع آمریکا پس از این حمله در بیانیه‌ای اعلام کرد که “در واکنش به حملات کتائب حزب‌الله به پایگاههای عراقی که مقر عملیات نیروهای ائئلاف هستند، این عملیات انجام شده است”.این حمله آمریکا ۲۵ کشته و دهها مجروح برجای گذاشت. کتائب حزب‌االله بخشی از حشد شعبی گروه وابسته و نزدیک به ایران در عراق است.بی بی سی

اینرا هم بخوانید

تنش وخط و نشان کشیدن باندهای حکومتی در جریان بررسی اعتبارنامه‌ نمایندگان در مجلس دوازدهم

رسانه های رژیم گزارش داده اند در جریان بررسی اعتبازنامه نمایندگان مجلس حکومت، بین باندهای …