هشدار بلوک عرب به قطر: اقدامات بیشتری در راه است

چهار کشور عمده عربی که روابط خود را با قطر قطع کرده‌اند، پس از آن که جواب مورد نظر از جانب دوحه را در مورد درخواست‌های خود نگرفتند، هشدار دادند که اقدامات بیشتری علیه آن امیرنشین کوچک و ثروتمند حاشیه خلیج فارس انجام خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، مصر و بحرین روز جمعه در بیانیه‌ای مشترک که در رسانه‌های دولتی برخی کشورهای عربی منتشر شد، قطر را به بی اثر کردن تلاش‌ها برای حل اختلاف متهم کرده‌اند.

این چهار کشور عرب خاور میانه و شمال آفریقا، که اواسط خرداد با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم و سیاست‌های ایران روابط خود را با آن قطع کرده‌اند، در این بیانیه گفتند دوحه قصد دارد سیاست‌هایش را با هدف ناامن کردن منطقه ادامه دهد.

آنها در ادامه این بیانیه همچنین هشدار داده‌اند «همه اقدامات سیاسی، اقتصادی و حقوقی لازم» را در زمان مناسب علیه قطر انجام خواهد داد. با این حال این کشورها مشخص نکرده‌اند که این اقدامات دقیقا شامل چه مواردی خواهند بود.

این بیانیه دو روز پس از آن صادر شد که مهلت قطر برای پاسخگویی به درخواست‌های آنها به پایان رسید و وزیران خارجه چهار کشور، که در قاهره گرد هم آمده بودند، گفتند پاسخ قطر «جدی» نیست و تحریم‌های سیاسی و اقتصادی علیه دوحه باقی می‌ماند.

قطر اتهام‌ها علیه خود را رد کرده و تحریم‌های اعمال شده از سوی این کشورها را غیرقانونی خوانده است.رادیو آمریکا

اینرا هم بخوانید

معاون وزارت آموزش و پرورش: با معلم بلاگرها برخورد کردیم و از سیستم حذف شدند!

حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی؛ معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به تسنیم گفته: وزارت …