‘هشدار موشک‌انداز ارتش ایران به کشتی آمریکایی در خلیج فارس’

خبرگزاری تسنیم گزارش داده است که یک موشک‌انداز ارتش ایران، به یک ناو آمریکایی به “دلیل نزدیک شدن به یک لنج ایرانی، هشدار” داده است.

این خبرگزاری به زمان دقیق این حادثه در خلیج فارس اشاره‌ای نکرده اما گفته است که این اتفاق در “فاصله ۴۵ مایلی از ساحل بندر جاسک” رخ داده است.

به گزارش تسنیم اعلام این هشدار از سوی کشتی نظامی ایرانی هنگامی اتفاق افتاد که یک “لنج ماهیگیری (ایرانی) به نام شمس” در حوالی جاسک به دلیل “آبگرفتگی وخرابی موتورخانه” از نیروی دریایی ارتش ایران درخواست کمک می‌کند.

براساس همین گزارشها، موشک انداز “فلاخن” برای کمک اعزام می‌شود که در محل به گفته این خبرگزاری یک ناو آمریکایی درحال نزدیک شدن به این لنج بوده که “با هشدار و اعلام حضور ناو موشک‌انداز فلاخن از منطقه دور می‌شود.”

گزارش شده است که کشتی نظامی ایرانی این لنج آسیب‌دیده را پس از کمک تا سواحل جاسک یدک می‌کشد.

از واکنش نیروهای آمریکایی در اینباره هنوز گزارشی منتشر نشده است.

لنج آسیب دیده ایرانیحق نشر عکسTASNIM
Image captionبه گفته تسنیم شناورنظامی ارتش ایران لنج آسیب دیده را یدک می‌کشد

این اولین بار نیست که حوادثی از این دست در خلیج فارس بین نیروهای ایرانی و کشتیهای آمریکایی رخ می‌دهد. در ماه‌های اخیر چندین بار نیروهای ایران و آمریکا در خلیح فارس به خصوص تنگه هرمز در مواجهه با یکدیگر قرار گرفته اند.

در بیشتر این موارد البته قایقهای نیروی دریایی سپاه پاسداران ایران در منطقه حضور داشته‌اند. و به گفته مقامات آمریکایی شناورهای سپاه پاسداران ایران به ناوهای آمریکایی بسیار نزدیک شده که با اخطار این نیروهای مواجه شده‌اند.

مقامات آمریکایی رفتار قایق‌های سپاه پاسداران ایران در خلیج فارس را “غیرایمن و غیرحرفه‌ای” می‌خوانند و از آنها انتقاد می‌کنند.

اما مقام‌های سپاه می‌گویند که رفتارشان در چارچوب مقررات است. سپاه پاسداران غالبا این اقدامات را در چارچوب حق ایران برای حفاظت از مرزهایش تعریف می‌کند. ایران به حضور نیروی دریایی آمریکا در نزدیک آب هایش بدبین است.

نقشه خلیج فارس

اینرا هم بخوانید

معاون وزارت آموزش و پرورش: با معلم بلاگرها برخورد کردیم و از سیستم حذف شدند!

حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی؛ معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به تسنیم گفته: وزارت …