هشدار کارگران فولاد به مدیر شرکت و حراست در مورد اخراج همکارانشان, اگر تا فردا دو همکار ما سر کار بازنگردند دست به اقدام گسترده میزنیم

ساعت هشت صبح امروز یازدهم فروردین ماه شماری از کارگران فولاد اهواز از بخش های مختلف این شرکت در اعتراض به اخراج دو همکار خود غریب حویزاوی و حسین رضایی و خبر در پیش بودن اخراج های بیشتر به بهانه خاتمه قراردادها، برای دومین روز در مقابل تالار اجتماعات تجمع کردند. بدنبال این اعتراضات بنا بر اخبار منتشر شده مدیر حراست فولاد در عقب نشینی ای آشکار به کارگران معترض اعلام داشت که تا فردا دوازدهم فروردین فرصت بدهند تا مشکل را برطرف کنند. پاژنگی مدیر حراست با حضور در بین کارگران معترض و وعده پیگیری موضوع ظرف امروز و فردا خواستار پایان تجمع آنان شد. اما کارگران بر بازگشت فوری همکاران اخراجی و توقف اخراجها تاکید کردند. در برابر اعتراض کارگران حراست اعلام داشت که در صورت عدم بازگشت به کار اخراجی ها هر اقدامی که خود کارگران تصمیم دارند، عملی کنند. در ادامه این اعتراضات و این تجمع کارگران گروه ملی فولاد اولتیماتوم دادند که اگر تا فردا این تصمیم لغو نشود و همکارانمان به سر کار بازنگردند عواقب اقدامات بعدی آنها بر عهده مدیر حراست فولاد و مدیرعامل شرکت خواهد بود.
بدین گونه کارگران فولاد اهواز در مقابل اخراجها متحدانه و محکم ایستاده و مقامات مسئول شرکت را در موقعیت عقب نشینی قرار داده اند.
بدنبال حرکت اعتراض متحدانه کارگران فولاد اهواز و جمع کردن بساط انتخابات نمایشی شورای اسلامی در این شرکت، این دومین حرکت قدرتمند این کارگران در دور جدید مبارزاتشان است. از مبارزات کارگران فولاد باید وسیعا حمایت کرد.
پیش بسوی اعتصابات سراسری
پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران
11 فروردین ۱۴۰۰، ۳۱ مارس ٢٠٢١

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …