هه‌ژار علی پور: به سالگرد ترور برادرم ژیان علی‌پور نزدیک میشویم

سال گذشته در همین روزها ۲۲ مهر بود که یک قاتل پاسدار جمهوری اسلامی به نام “سیدباقر موسوی “ معاون هنگ مرزی گروهان روستای بیطوش (بیتوش) واقع در منطقه آلان-سردشت با شلیک گلوله قلب برادرم ژیان علی‌پور را هدف گرفت و با بی‌رحمی کامل به زندگی ژیان عزیزمان پایان داد.

تا به امروز این قاتل و جنایتکاران همراه او که در این ترور سازماندهی شده دست داشتند دستگیر و محاکمه نشده‌اند و قاتل و شرکای قتل عمد ژیان، آزادانه میگردند. درحال حاضر آن تروریست قاتل یعنی “موسوی “ به یکی از شهرهای شمالی انتقال داده شده است.

قتل و ترور ژیان آگاهانه و با نقشه “سیدباقر موسوی “ که ژیان را ماه‌ها مستقیم و غیرمستقیم تهدید به عملی کردن نقشه قتلش گرفته بود، در شب ۲۲ مهر در منطقه مرزی و نزدیکی روستای «گاکی» به سرانجام رساند. قاتل که ابتدا با شلیک از فاصله چند متری قلب ژیان را هدف قرار داده بود، بطور وحشیانه‌ای جسد نیمه جان ژیان را به میان دره‌ای پرت میکند تا مردم آن منطقه نتوانند جسدش را هم پیدا کنند.

قتل ژیان با اعتراض و خشم هزاران نفر از مردم در منطقه آلان، شهر سردشت و روستاهای اطراف و همچین در رسانه‌های مختلف و سوشیال مدیا روبرو شد و هزاران نفر ضمن احساس همدردی و خشم و تنفر از قاتلان ژیان خواهان محاکمه عاملین و آمرین این جنایت و قتل عمد ژیان علی پور شدند.

خانواده و مخصوصا همسر ژیان با ارائه شکایت علیه قاتلان ژیان خواهان دستگیری و محاکمه “سیدباقر موسوی” و همدستانش شدند. یکسال گذشت و با وجود صدها برگه، حضور کارشناسان نظامی و مسوولان استان آذربایجان غربی در محل جنایت و در پرونده این قتل، تا به امروز قاتلان ژیان دستگیر یا محاکمه نشده‌اند.

ما خانواده دادخواهِ ژیان تا روز دستگیری و محاکمه و مجازات قاتلان این قتل عمد از دادخواهی عقب نخواهیم نشست. این دادخواهی به نمایندگی از هزاران کولبر قربانی و خانواده‌هایشان هم ادامه دارد.

حکومت قاتل اسلامی با ترور ژیان زندگی ما را بکلی نابود کرد، برادر دیگرم هوشمند بیش از چهار سال است در گروگان جمهوری اسلامی و در بیدادگاه و شکنجه‌گاه‌های حکومت قاتلان اسلامی مورد انواع شکنجه‌های روحی و جسمانی قرار گرفته است.

همین حالا و در پی اعتراضات مردم ایران به قتل فجیع “مهسا(ژینا) امینی و اعتراض زندانیان سیاسی و مخصوصا در زندان سنندج که هوشمند هم این جنایت را محکوم و دست به اعتراض زده بود، مدت ده روز است که هوشمند را با شکنجه‌های ممتد و مرگبار در سلول انفرادی در زندان سنندج به حبس کشیده‌اند.

جمهوری جنایت پیشه و سرنگون شده اسلامی با قصاوت تمام به جان خانواده‌ها و عزیزان زندانی آنها افتاده، ولی این آخرین تقلاهای یک حکومت بزدل است که به آخر خط رسیده است.

ما به دادخواهی و مبارزه برای سرنگونی کلیت حکومت داعش و قاتل مردم در ایران ادامه میدهیم. روز سرنگونی این حکومت سرآغازی برای دستگیری و محاکمه و مجازات قاتلان ژیان و شکنجه‌گران هوشمند و چهار دهه قتل و کشتار و جنایت علیه مردم ایران خواهد بود.
هه‌ژار علی‌پور برادر ژیان و هوشمند
۱۱ اکتبر ۲۰۲۲- ۱۹ مهر ١٤٠١

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …