واشنگتن‌پست: سپاه در پوشش کمک بشردوستانه به سوریه سلاح فرستاده

واشنگتن پست در گزارشی از ارسال مخفیانه تجهیزات نظامی از سوی سپاه پاسداران به سوریه در پوشش کمک‌های بشردوستانه خبر داده است.

به گزارش این روزنامه، تسلیحات ارسال شده به سوریه در حمله به مواضع ایالات متحده و متحدانش مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تسلیحات پس از وقوع زلزله مرگبار فوریه ۲۰۲۳ به سوریه ارسال شده‌اند.

بنا بر این گزارش، یک گزارش محرمانه آمریکا که در پیام‌رسان دیسکورد افشا شده، تسلیحات نیروی قدس سپاه تسلیحات سبک، مهمات و پهپادهای تهاجمی را در پوشش کمک‌ به زلزله‌زدگان به سوریه ارسال کرده است.

بر این اساس، ارسال این محموله‌ها که شامل سی پهپاد بوده، با هماهنگی نیروی قدس سپاه پاسداران و شبه نظامیان متحد آن در عراق و از راه زمینی به سوریه ارسال شده است.

ارزیابی اطلاعاتی اسرائیل هم این گزارش را تایید کرده است.اسرائیل پیش‌تر به کاروان های انتقال سلاح از عراق به سوریه حمله کرده است ولی محموله‌های بشردوستانه را هدف قرار نداده است.

یک مقام وزارت دفاع آمریکا در پاسخ به سوال واشنگتن پست، درباره اصالت سند درز شده اظهار نظر نکرد ولی کاربرد محموله‌های بشردوستانه از سوی ایران برای قاچاق سلاح در گذشته را تایید کرد.

به نوشته واشنگتن پست، ارزیابی اطلاعاتی آمریکا به طور جدی توانایی ایالات متحده در مقابله با انتقال سلاح از ایران به سوریه برای حمله به مواضع این کشور را به زیر سوال می برد. از بی بی سی

اینرا هم بخوانید

مخالفت بلینکن با حمله به رفح؛ “پاسخ مثبت” حماس به توافق

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گروه حماس را تنها مانع آتش‌بس در جنگ غزه با …