واشینگتن‌پست: بسیاری از اعتراضات توسط زنان رهبری می‌شدند که روسری‌های خود را سوزاندند و شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادند.

روزنامه «واشینگتن‌پست» در شماره روز چهارشنبه خود گزارش مفصلی همراه با ویدئوهای اعتراضات در ایران در واکنش به مرگ مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد منتشر کرده و آن را «انفجار غم و اندوه، خشم و سرپیچی» خوانده است.

این روزنامه نوشته است: هفته گذشته اعتراضات با تجمع گروه کوچکی از معترضان مقابل بیمارستانی آغاز شد که مهسا امینی بعد از بازداشت توسط گشت ارشاد به اتهام عدم رعایت حجاب فوت کرد. تا روز سه‌شنبه، تظاهرات در سراسر کشور، در یک انفجار غم و اندوه، خشم و سرپیچی در حال افزایش بود.

واشینگتن‌پست می‌افزاید: بسیاری از اعتراضات توسط زنان رهبری می‌شدند که روسری‌های خود را سوزاندند، موهای خود را کوتاه کردند و شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادند.

خشم معترضان با بسیاری از مسائل به یک‌باره اوج گرفته است: ادعاها درباره ضرب‌وجرح خانم امینی در بازداشتگاه قبل از بیهوشی و به کما رفتن وی به‌خاطر حجاب؛ اولویت دولت محافظه‌کار افراطی ابراهیم رئیسی در اجرای شدید قوانین پوشش و تقویت گشت ارشاد منفور در میانه رنج‌های گسترده اقتصادی و ناراحتی خانواده امینی، شهروندی از کردستان، که روایت درد و شوک آن‌ها در تمام کشور طنین‌انداز شده است.

اینرا هم بخوانید

وفا احمدپور و دانیال مقدم، دو خواننده رپ، بازداشت شدند

وفا احمدپور و دانیال مقدم، دو خواننده رپ، بازداشت شدند.بر اساس گزارش‌های دریافت شده از …