واکسن همگانی و رایگان حق بدیهی تک تک مردم است

حتی اگر جمهوری اسلامی خود عامل گسترش شیوع کرونا نبود، اگر به مردم دروغ نگفته بود و پنهانکاری نکرده بود، اگر امامزاده ها و مساجد را بموقع بسته بود و روغن بنفشه و انواع مزخرفات و خرافات را بجای راه حل واقعی تبلیغ نکرده بود، اگر بیمارستان ها را آماده کرده بود و کادر درمانی را به تجهیزات ایمنی مجهز کرده بود، اگر زندانیان را آزاد کرده بود و پادگانها را خالی کرده بود، باز هم وظیفه داشت بلافاصله بودجه لازم برای واکسن رایگان را برای همه مردم تامین کند. اما جمهوری اسلامی بر خلاف سایر دولت ها هیچ اقدامی برای تهیه واکسن نکرده است و به سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که بدلیل فقدان زیرساخت های لازم، نداشتن هواپیما و امکانات حمل و نقل و یا نگهداری واکسن در دمای مناسب واکسن فایزر را نمیخواهد!

سوال مردم از مفتخوران حاکم این است که چرا حکومتی که صدها میلیارد دلار صرف تسلیحات موشکی و اتمی کرده است توان تامین هواپیما و امکانات حمل و نقل واکسن را ندارد؟ حتی اگر عذر حکومت در مورد واکسن فایزر را بپذیریم سئوال اینست که چرا برای خرید و توزیع انواع دیگر واکسن که  نگهداری و توزیع آنها آسانتر است اقدامی نشده است؟ مردم میگویند چرا به همکاری تاکنونی با کرونا در گرفتن جان مردم خاتمه نمیدهید؟ چند نفر دیگر باید بمیرند که واکسن بخرید؟ چرا بودجه ارگانهای نظامی و ارگانهای مذهبی و اوباش سرکوبگرتان را به نجات جان مردم اختصاص نمیدهید؟ چرا از اموالی که توسط آیت الله ها و مقامات و آقازاده ها به غارت رفته است برای تامین زندگی مردم استفاده نمیکنید؟

 باید همه جانبه حکومت را تحت فشار قرار داد. باید خواست تهیه فوری واکسن رایگان برای همه مردم را به حرکتی در سراسر کشور تبدیل کرد. تاکنون بیش از سی تشکل کارگری،‌ دانشجویی و مردمی و تعدادی از چهره های ورزشی با بیانیه هایی اعلام کرده اند که «سران حکومت برخلاف سایر حکومت‌های جهان، راه بازی با جان میلیون‌ها انسان را با دروغ‌های مکرر به مردم، عوام‌فریبی و شانه خالی کردن از بار تأمین واکسن مورد تایید سازمان بهداشت جهانی را انتخاب کرده اند”. این تشکل ها بر خواست واکسن همگانی و رایگان تاکید کرده و اعلام کرده اند که «در مملکتی که هر ساله هزاران میلیارد تومان از بودجه عمومی به نهادها و موسسات بی‌خاصیت و حتی مضر برای مردم اختصاص داده شده است، هیچ بهانه و توجیهی برای تحمیل تامین سلامت عمومی، با هزینه خود مردم قابل قبول نخواهد بود».

نباید اجازه داد مشتی مفتخور بیخاصیت و جنایتکار با جان مردم بازی کنند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۳۰ آذر ۱۳۹۹، ۲۰ دسامبر ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …