واکنش نیروی دریایی آمریکا به رزمایش رژیم در خلیج

نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا روز سه‌شنبه هفتم مرداد رزمایش دریایی سپاه پاسداران در خلیج فارس را اقدامی «غیرمسئولانه و بدون ملاحظه» خواند.

ربکا ریباریچ، یک سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا، به خبرگزاری فرانسه گفته است: ما می‌دانیم که رزمایش ایران‌ شامل حمله به یک ماکت ناو هواپیمابر غیر متحرک است.

او افزود: « هرچند ما همیشه این نوع رفتارهای غیر مسئولانه و بدون ملاحظه ایران در مجاورت آبراه‌های شلوغ بین‌المللی را زیر نظر داریم، این رزمایش باعث اختلال در عملیات ائتلاف در منطقه نشده و هیچ تاثیری بر جریان آزاد تجارت در تنگه هرمز و آب‌های مجاور آن ندارد».

به گزارش رسانه‌های ایران، مرحله نهایی رزمایش «پیامبر اعظم ۱۴» سپاه پاسداران در منطقه عمومی خلیج‌فارس و تنگه هرمز در حال برگزاری است.

این رزمایش با همکاری مشترک نیروی دریایی و نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

آماده باش نیروهای آمریکایی

در همین حال، گزارش‌هایی در خصوص آماده باش و رفتن به پناهگاه نیروهای آمریکایی در قطر و امارات در جریان رزمایش سپاه منتشر شده است.

لوکاس تاملینسون، خبرنگار «فاکس نیوز» گفته است که به دنبال فرود آمدن سه موشک ایران در آبهای نزدیک به پایگاه‌های میزبان نیروهای آمریکایی در قطر و امارات ، نیروهای آمریکایی در این پایگاه به حالت آماده باش درآمدند.

یک مقام نیز به این خبرنگار فاکس نیوز گفته است، این موشک ها به اندازه کافی نزدیک پایگاه هوایی «العدید» در قطر و پایگاه هوایی «الظفره» در امارات متحده عربی بودند، تا باعث نگرانی شوند.رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

۳۵ صفحه اینستاگرامی به اتهام «ترویج سبک زندگی غربی» در اصفهان مسدود شد

پلیس جمهوری اسلامی ۳۵ صفحه اینستاگرامی را به اتهام «ترویج سبک زندگی غربی» مسدود کرد …