واکنش وزیر خارجه عربستان به بیانیه سپاه: حملات تروریستی در هرجا محکوم است

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی اتهام وارد شده از سوی ایران مبنی بر این که عربستان مسئول حملات روز چهارشنبه تهران بود را رد کرد.

آقای الجبیر که در برلین سخن می گفت افزود حملات تروریستی را هر کجا که باشد، محکوم کرده است.

او در عین حال گفت هیچ مدرکی مبنی بر این که سعودی ها پشت حملات تهران باشند وجود ندارد و افزود که نمی داند چه کسی مسئول آن است.

سخنان آقای جبیر در واکنش به بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که طی آن، دو حمله صبح چهارشنبه تهران به دیدار دونالد ترامپ از عربستان سعودی مرتبط دانسته شده است.

این بیانیه می گوید: «افکارعمومی مردم جهان به ویژه ملت ایران این اقدام تروریستی را که یک هفته پس از جلسه مشترک رئیس‌جمهور آمریکا با سران یکی از دول مرتجع منطقه که حامی تروریست‌های تکفیری است معنادار و بر عهده گرفتن مسئولیت آن توسط داعش را بیانگر دست داشتن آنها در این اقدام سبعانه می‌داند.»

سپاه پاسداران در پایان این بیانیه می گوید «برای صیانت از امنیت ملی کشور و حفاظت از جان مردم لحظه‌ای درنگ نخواهد کرد.»پیش از ظهر چهارشنبه ۱۶ خرداد چند مهاجم به آرامگاه خمینی در جنوب تهران و ساختمان مجلس شورای اسلامی در مرکز پایتخت با اسلحه و مواد منفجره حمله کردند.بنا به گزارش‌ مقام های دولتی و امنیتی، همه مهاجمان پس از ساعتها درگیری کشته شدند.رادیو آمریکا

اینرا هم بخوانید

آزادی معلمان  بازداشت شده در تجمع روز معلم در تهران

🔴 آزادی معلمان  بازداشت شده در تجمع روز معلم در #تهران 🔸خوشبختانه آقایان #مهدیفراحیشاندیز و …