ورود کاروان نیروهای آمریکایی به شمال سوریه

العربیه: یک کاروان نیروهای نظامی آمریکایی چهارشنبه یکم ژوئیه 2020 با مواد لجستیک و تجهیزات نظامی از اقلیم کردستان عراق و از طریق گذرگاه الولید عبور وارد شمال شرق سوریه شده و سپس به سوی شهر الشدادی در حومه شهر الحسکه رفته و از آن پس راهی پایگاه نظامی قسرک شد.

به گزارش دیدبان حقوق بشر سوریه کاروان نیروهای آمریکایی شامل 19 خودرو نظامی از جمله 13 کامیون حامل مواد لجستیک و نظامی و همچنین 5 خودرو زرهی برای محافظت از این کاروان است.

ائتلاف بین‌المللی ماه گذشته یک کاروان نظامی را از اقلیم کردستان عراق و از طریق گذرگاه مرزی الولید روانه خاک سوریه کرده بود که آن کاروان شامل 50 کامیون حامل مواد لجستیک و نظامی بوده که راهی پایگاه نیروهای بین‌المللی ائتلاف حاضر در «تل بیدر» در حومه الحسکه شمالی شد.

از سویی 50 کامیون نظامی وابسته به نیروهای امریکایی پس از آن‌که بارهایشان را در پایگاههای نظامی در شمال شرق سوریه خالی کرده‌اند به سوی اقلیم کردستان عراق بازگشته‌اند.

رهگیری گشت‌ها

در همین راستا نیروهای آمریکایی چهارشنبه یک گشت پلیس نظامی روسیه در اطراف شهر المالکیه در شمال شرق الحسکه را در حالی که به سوی گذرگاه سیمالکا در نزدیکی مرزهای سوریه و عراق گشت‌زنی می‌کرد را رهگیری کردند و پس از آن خودروهای زرهی آمریکا بر مسیر این گذرگاه مرزی مستقر شده و راه را بر نیروی گشت روسی بستند.

دیدبان حقوق بشر سوریه سه‌شنبه همچنین اشاره کرد که اهالی روستای «دیرنا آغی» از ورود نیروهای روسی به روستایشان ممانعت کردند که به دنبال آن نیروهای روسی پس از پایان ماموریت گشت‌زنی‌شان در نوار مرزی با ترکیه پست دیدبانی شامل یک خیمه در اطراف این روستا احداث کردند.

افزون بر این دیدبان حقوق بشر سوریه تاکید کرد نیروی گشت آمریکایی در مسیر گذرگاه مرزی سیمالکا با اقلیم کردستان و جهت رهگیری گشت روسی استقرار یافتند.

Volume 0% 

اینرا هم بخوانید

نماینده مجلس رژیم از کرج:”با بی‌حجاب‌هایی که از جایی خط نمی‌گیرند مشکل نداریم”!

علیرضا عباسی، نماینده کرج می‌گوید در گفت‌وگو با رویداد۲۴؛با بی‌حجاب‌هایی که از جایی خط نمی‌گیرند …