وزارت خارجه آمریکا پایان کار پروژه “دیس‌اینفو”!

وزارت خارجه آمریکا به طور رسمی از پایان کار پروژه “دیس‌اینفو” خبر داد
وزرات خارجه آمریکا چهارشنبه ۱۹ تیر (۱۰ ژوئیه) رسما تایید کرد که بودجه پروژه “ایران دیس‌اینفو” قطع شده است. لئا گابریل، رئیس “مرکز مشارکت جهانی” در وزارت خارجه آمریکا با حضور در کنگره این کشور درباره قطع حمایت مالی درباره پروژه “ایران دیس‌اینفو” توضیح داد. او گفت با مرور توییت‌های منتشر شده از سوی “ایران دیس‌اینفو”  مشخص شده است که این توییت‌ها شرایط همکاری بین وزارت خارجه با این پروژه را “نقض کرده است.”
او مشخص نکرد دقیقا چه زمانی این کمک مالی قطع شده و مبلغ کمک مالی دریافت شده چقدر بوده است.
ماه پیش اعلام شده بود که وزارت خارجه آمریکا کمک مالی خود به پروژه‌ای از اپوزیسیون ایرانی خارج از کشور را به علت حمله توییتری به گروهی از روزنامه‌نگاران، فعالان و اساتید دانشگاه ایرانی یا دو تابعیتی‌های ایرانی آمریکایی معلق کرده است.
گابریل در نشست کنگره اعلام کرد که هدف از این پروژه “برملا کردن” گمراه‌سازی‌های اطلاعاتی ایران بود و “هرگز” چنین هدفی برای این پروژه در نظر گرفته نشده بود که در توییتر علیه “شهروندان آمریکایی” توییت نوشته شود.
بنا گزارش‌های رسیده اعضای “ایران دیس‌اینفو” افرادی را که از نظرشان به اندازه کافی سرسختانه علیه رژیم ایران موضع نمی‌گرفتند، در توییتر “هدف حملات خود کرده بودند.” خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌نویسد که وقتی این پروژه در خرداد ماه معلق شد، تعداد فالوئرهای نسبتا کمی در توییتر داشت (حدود دو هزار فالوئر) و بررسی فالوئرها نشان می‌دهد که “دست کم بخشی از آن‌ها از مخالفان قوی برنامه هسته‌ای آمریکا با ایران بوده‌اند.”رادیو آلمان

اینرا هم بخوانید

پلیس سایپری رژیم از برخورد با ۱۰۹ صفحه اینستاگرامی در استان آذربایجان غربی در اجرای “طرح نور” خبر داده

سایت حکومتی خبر آنلاین نوشت:مرکز سایبری سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی استان آذربایجان غربی، تعداد ۱۰۹ …