سخنگوی وزارت کشور سعودی در مصاحبه‌ای ضمن شرح پرونده قتل شیخ محمد الجیرانی که روز سه شنبه 13 دسامبر 2016 از مقابل خانه‌اش در منطقه تاروت در شرق سعودی ربوده و سپس به قتل رسید، گفت:« کشورهای حامی تروریسم با حمایت از گروههای تروریستی وابسته به خود دلیلی برای محکوم شدن از خود بر جای نمی‌گذارند آنها با استفاده از مزدوران خود عملیات و فعالیت های تروریستی را حمایت و پشتیبانی می کنند واین نمونه از فعالیت های تروریستی را در عملکرد حزب الله لبنان و حوثی‌ها یمن می بینم که این دو گروه به طور مستقیم از ایران کمک می‌گیرند .

سرلشکر الترکی گفت:«با این همه خوشبختانه ما توانستیم تروریست‌های وابسته به ایران را از منطقه «العوالمیه» در استان قطیف طرد کنیم.

خبرگزاری رسمی سعودی روز دوشنبه گزارش داد شیخ الجیرانی، قاضی دادگاه‌های منطقه شیعه‌ نشین که یکسال پیش در شرق این کشور ربود شده بود، کشته شده است.

وزارت کشور سعودی قاتلان این روحانی را شناسایی کرده و مشخص شده که از گروههای تروریست های وابسته به ایران هستند.

خبرگزاری دولتی سعودی به نقل از وزارت کشور گزارش داد در تاریخ 16 دسامبر 2017 یک افسر امنیتی و یکی از آدم ربایان در یک درگیری کشته شدند و آدم ربای دوم نیز دستگیر شد.

جسد قاضی در یک مزرعه دور افتاده و متروکه در منطقه الصالحیه در شرق سعودی یافت شد.

این قاضی که خود شیعه 12 امامی بود با دادن خمس به روحانیون و مراجع شیعه خارج از پادشاهی سعودی مخالف بود. این روحانی شیعه فتوی داده بود که حمله به موسسات دولتی و کشتن ماموران پلیس و ارتش خلاف شرع و حرام و گناه بزرگ محسوب می‌شود.