وزارت کشور آلمان:​​​​​​​بیش از ۲۲۰۰ حمله به پناهجویان ساکن آلمان طی یک سال

رادیو آلمان:​​​​​​​بیش از ۲۲۰۰ حمله به پناهجویان ساکن آلمان طی یک سال

برمبنای آمارهای دقیق ثبت شده که توسط وزارت کشور آلمان منتشر شده است، در سال ۲۰۱۷ در آلمان ۲۲۱۹ بار به پناهجویان حمله شده و در جریان این حملات بیش از ۳۰ نفر زحمی شده‌اند.

وزارت کشور آلمان اعلام کرد که بر مبنای آمار ثبت شده در سال گذشته میلادی (۲۰۱۷) در مجموع ۲۲۱۹ حمله به پناهجویان در این کشور ثبت شده است. از این تعداد ۱۹۰۶ مورد حمله به پناهجویان و  ۳۱۳ مورد حمله به محل سکونت آنها بوده است.

گروه رسانه‌ای “فونکه مدین گروپه” که مرکزش در شهر اِسِن آلمان است، با انتشار این خبر اعلام کرده که تحقیقات علیه متهمان به ضرب‌و‌شتم، خسارت به اموال، توهین، توهین به گروه‌های قومی، تعرض به محل سکونت، شرکت در آتش‌سوزی و انفجار مواد منفجره آغاز شده است.

گروه رسانه‌ای “فونکه مدین گروپه” به نقل از وزارت کشور آلمان اعلام کرده است که این آمار به درخواست حزب چپ‌های آلمان در مجلس نمایندگان آلمان “بوندس‌تاگ”  منتشر شده و دولت آلمان حملات به پناهجویان را به شدت محکوم می‌کند.

وزارت کشور همچنین اعلام کرده است که شمار حملات به پناهجویان و مهاجران در آلمان در سال ۲۰۱۷ به نسبت سال پیش از آن (۲۰۱۶) تا یک‌سوم کاهش داشته است. شمار این حملات در سال ۲۰۱۶ میلادی ۳۵۰۰ مورد بوده است.

سیاست ضد پناهجویی احزاب راست‌گرا

اولا یلپکه، نماینده حزب چپ‌های آلمان در مجلس نمایندگان این کشور “بوندس‌تاگ”، که پرسش در باره شمار حملات به پناهجویان در سال ۲۰۱۷ را از دولت آلمان مطرح کرده بود، سیاست حزب “آلترناتیو برای آلمان” و اتحاد احزاب دمکرات مسیحی و سوسیال مسیحی این کشور را در بالا بودن شمار حملات به پناهجویان موثر می‌داند.

نماینده حزب چپ‌های آلمان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه رسانه‌ای “فونکه مدین گروپه” گفت: «بیش از ۲۰۰۰ حمله به پناهجویان در سال ۲۰۱۷ نشانی از احساسات خشونت‌طلب در کشور است که از طرف حزب “آلترناتیو برای آلمان” و دیگر گروه‌های راست‌گرای افراطی تایید می‌شود.»

اولا یلپکه همچنین به سیاست اتحاد احزاب دمکرات مسیحی و سوسیال مسیحی آلمان انتقاد کرد که هیچ فرصتی را برای سخت‌تر کردن شرایط پناهجویان از دست نمی‌دهند.

اینرا هم بخوانید

وزارت خارجه فرانسه جمهوری اسلامی را به «گروگان‌گیری» متهم کرد

فرانسه دولت ایران را به «گروگان‌گیری و باج‌گیری» متهم کرد و خواستار آزادی اتباع فرانسوی …