وزیر آموزش و پرورش و اعتراضات معلمان

بطحایی وزیر آموزش و پرورش خطاب به معلمان: شرایط کشور در حال جنگ است و دشمن پشت دیوارهای خانه ما آمده| هوشمندانه‌تر مشکلات خود را بیان کنیم| مبادا به خاطر انگ ۲۰۳۰، خودمان را منزوی کنیم| آزادی فرهنگیان بازداشتی در اعتراضات اخیر به جز ۲ تن
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برخی مواقع سند ۲۰۳۰ خودش مانعی برای توسعه آموزش و پرورش می‌شود گفت: برای آنکه انگ نخوریم اصولی را کنار می گذاریم. مبادا به خاطر انگ ۲۰۳۰، خودمان را منزوی کنیم و حرفهایمان را به جامعه بین المللی نزنیم.
درباره اعتراضات روز پنجشنبه معلمان گفت: باید تشکر کنم از اینکه در روز تعطیلی مدارس این اتفاق افتاد و با تأکید به استان ها فضای مناسبی برای بیان اعتراض و گلایه‌های فرهنگیان پیش بینی کرده بودیم اما از آن استفاده نکردند. همکاران عزیزم شرایط کشور در حال جنگ است و دشمن پشت دیوارهای خانه ما آمده و در چنین شرایط ملتهبی باید هوشمندانه تر مشکلات و خواسته‌های خود را بیان کنیم.
وی با بیان اینکه تمام دغدغه‌های آنها مربوط به آموزش و پرورش است و یک بند آن درباره معیشت است آن هم نه برای اینکه معلم رفاه داشته باشد برای اینکه دغدغه معیشت نداشته باشد تا بتواند به وظایف تخصصی خود رسیدگی کند گفت: معلم اعتراض می کند و می گوید وضع امکانات مدارس خراب است و تجهیزات لازم را ندارم و باید آن را به من برسانید، اما شرایط کشور همانند سال ۹۶ است و باید آن را درک کرد. وقتی در خیابان جمع می شوند ده ها آدم شر که دغدغه معلم‌ را ندارند درکنار معلم قرار می‌گیرند و مطالبی را بیان می کنند که اصلا دغدغه معلم نیست و با مصالح کشور نیز همخوانی ندارد.
بطحایی افزود :روز پنجشنبه در همدان بودم و به من گزارش دادند که در برخی شهرها همکاران بازداشت شده آزاد شدند اما در یک شهر دو نفر هنوز بازداشت هستند وبه صورت مستمر در حال پیگیری برای آزادی آنها هستیم تا به جمع خانواده برگردند اما از همکارانم می خواهم با بصیرت بیشتری این کار را انجام دهند و اجازه سوءاستفاده به متخلفان را ندهند.از ایسنا

اینرا هم بخوانید

پلیس سایپری رژیم از برخورد با ۱۰۹ صفحه اینستاگرامی در استان آذربایجان غربی در اجرای “طرح نور” خبر داده

سایت حکومتی خبر آنلاین نوشت:مرکز سایبری سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی استان آذربایجان غربی، تعداد ۱۰۹ …