وزیر بهداشت: قرار نبود واکسن بیاوریم، مجبور شدیم

ایسنا،وزیر بهداشت تصریح:” قرار نبود واکسن بیاوریم ما مجبور شدیم واکسن بیاوریم. در دنیا واکسن را به‌راحتی به ما نمی‌دادند و نمی دهند و حتی آنها که به‌عنوان دوست رویشان حساب می‌کردیم و تزریق را به روزی ۳۰۰ هزار رسانده بودیم، ناگهان ترمز را کشیدند و این پیام را دریافت کردیم که امروز دوست و دشمن در فرهنگ و اقتصاد معنایی ندارد و آنجا که منافعشان در میان است دیگر این چیزها را نمی‌بینند حتی اگر با شما هم قسم باشند.

وی در ادامه گفته است:” وزارت بهداشت در هیچ کجای دنیا مسئول تهیه واکسن نیست، دیگران می آورند و به او می‌دهند و او باید زیرساخت ها را برای توزیع و تزریق فراهم کند.. اما وقتی احساس می کنم که به قول قدیمی ها «علی مانده و حوضش» دیگر مجبور هستم و برای سلامت مردم حاضرم همه چیز را به جان بخرم. در این میان به برخی ترکش‌ها و حرف های بی ربط گوش نمی دهم. ما به عشق مردم روی مین رفته‌ایم. همین‌که یک مرتبه رهبری تأیید فرمودند تا آخر برای تیم ما مایه دلخوشی است. همین که امروز مردم را می بینیم که برای واکسیناسیون می آیند مایه دلخوشی است.

وی با اشاره به اینکه ما از روز اول این اعتقاد را داشتیم که باید به ساخت داخل متکی باشیم گفت: وقتی دنیا دید که ما نتایج خوبی کسب کردیم، وقتی بی نیازی ما را دیدند، یک مرتبه دروازه ها باز و دنیا هم همراهتر شد. امروز وضعیت ورود واکسن هم بهتر شده است. امروز همزمان با عید سعید غدیر در چند نقطه به صورت نمادین و از روز شنبه کار واکسیناسیون را برای برخی اقشار به صورت گسترده شروع می‌کنیم. از امروز واکسیناسیون زندانیان هم شروع شده است.

اینرا هم بخوانید

روایت ایلنا از اخراج١٠٠ کارگر پالایشگاه پارس جنوبی

رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگران پالایشگاه‌های گاز استان بوشهر گفت: چند روز پیش …