وزیر راه و شهرسازی:وضعیت بدمسکنی 19 میلیونی. قرار نیست برای این افراد خانه بسازیم!

فارس:آخوندی وزیر راه و شهرسازی در خراسان گفته است: قرار نیست برای 19 میلیون نفر جمعیتی که در وضعیت بدی زندگی می‌کنند خانه بسازیم، باید کاری کنیم که مردم قدرت خرید پیدا کنند. وی  با بیان اینکه یک سوم جمعیت شهری خراسان رضوی در وضعیت خوبی زندگی نمی‌کنند، افزود: 19 میلیون نفر از جمعیت ایران در وضعیت بدمسکنی زندگی می‌کنند.

 وی در بحث توزیع مسکن و حوزه شهرسازی نیاز به فکر داریم که بدانیم در طول 40 سال گذشته در کجای کار اشکال بوده است.عدم تامل شدید در حل مشکلات، مسئله مهمی است که در کشور با آن مواجه هستیم، آماری که در دست بوده آمار تکان‌دهنده‌ای است که جای تامل و فکر کرد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یک‌سوم جمعیت شهری خراسان رضوی در وضعیت خوبی زندگی نمی‌کنند، افزود: همچنین 19 میلیون نفر از جمعیت ایران در وضعیت بدمسکنی زندگی می‌کنند.

 در کشور صندوق پس‌انداز وام در بانک مسکن ایجاد شده است که به مردم و زوج‌ها وام می‌دهد و با این وام قدرت خریدشان افزایش می‌یابد به طور مثال با سپرده‌گذاری 10 میلیون 60 میلیون تومان طی 3 سال وام داده می‌شود.

نرخ تسهیلات این وام 8 درصد بوده و خوشبختانه در ایران 260 هزار نفر پس‌انداز کرده‌اند که روزی 800 نفر و در طول سال به 200 هزار نفر می‌رسد که این رقم خوبی بوده و ما می‌توانیم این کار را افزایش دهیم و می‌توان با تلاش بیشتر این عدد را به 2 هزار نفر در روز افزایش داد و توانمند کرد.

 در 30 درصد از شهرهای خراسان رضوی بافت فرسوده وجود دارد که نشان‌دهنده علامت پوسیدگی شهر از درون است و این می‌تواند مسئله مشکل‌سازی برای آینده باشد.

رشد جمعیت در ایران رو به کاهش است و حدود 7 تا 10 استان کشور نرخ رشد جمعیت‌شان صفر و یا زیر صفر است و 12 استان صفر تا یک‌ است که ذهن ما مسؤولان را درگیر خود کرده است.

اینرا هم بخوانید

تجمعات معلمان در تهران و چندین شهر برگزار شد. بازداشت سه معلم در تهران. تصاویر

روز١٣ اردیبهشت طبق فراخوان قبلی معلمان در چندین شهر دست به تجمعات اعتراضی زدند در …