وزیر کشور آلمان: هیچ پناهجویی به سوریه برگردانده نمی‌شود

رادیو آلمان:وزیر کشور آلمان: هیچ پناهجویی به سوریه برگردانده نمی‌شود

وزارت کشور آلمان قصد دارد درباره عودت دادن پناهجویانی که مرتکب بزهکاری شده باشند، تصمیم‌گیری کند. وزیر کشور اما می‌گوید که هیچ پناهجویی به سوریه برگردانده نمی‌شود، حتی اگر در آلمان جرمی مرتکب شده باشد.

هورست زهوفر، وزیر کشور آلمان، گفته است که هیچ پناهجوی سوری، حتی اگر در آلمان جرمی مرتکب شده باشد، به سوریه عودت داده نمی‌شود.

زهوفر در گفتگویی با “اشپیگل” به گزارشی از وزارت خارجه آلمان استناد کرده است که می‌گوید تمام مناطق سوریه در شرایط جنگی داخلی قرار دارد.

وزیر کشور، از حزب سوسیال مسیحی آلمان، طرفدار سیاستی سختگیرانه در قبال پناهجویان است. به تازگی حزب سوسیال دموکرات نیز، که در دولت ائتلافی شرکت دارد، عودت دادن پناهجویان بزهکار را ضروری دانسته است.

خلافکاری و قانون‌شکنی برخی از پناهجویان سوری موجب شده که برخی از سیاستمداران، به ویژه در حزب دموکرات مسیحی، از اخراج پناهجویانی که در آلمان مرتکب جرم می‌شوند، دفاع کنند، هرچند در سوریه همچنان وضعیت جنگ داخلی حاکم است.

طبق مصوبه‌ای که تا ماه دسامبر ۲۰۱۸ اعتبار دارد، در حال حاضر هیچ پناهجویی به سوریه بازگردانده نمی‌شود. وزیران کشور ایالت‌ها قصد دارند در کنفرانسی درباره مصوبه یادشده رایزنی کنند.

در تدارک نشست وزیران کشور، وزارت امور خارجه آلمان گزارشی درباره شرایط کنونی سوریه ارائه داده، که تصویری تیره و تار از وضعیت امنیتی این کشور ترسیم می‌کند.

بنا به این گزارش در سوریه همچنان وضعیتی مشابه جنگ داخلی حاکم است و به ویژه افرادی که به سرزمین خود عودت داده می‌شوند، ممکن است با زندان و شکنجه مواجه شوند.

اینرا هم بخوانید

سازمان ملل غیرنظامیان اسرائیلی را به “تخریب” کمک‌های ارسالی بە غزه متهم کرد

سازمان ملل می‌گوید کە غیرنظامیان اسرائیلی هنگام عبور کمک‌های اردن از کرانه باختری، کە بە …