وضعیت بد آموزش در شرق کرمان. 100 هزار کودک بازمانده از تحصیل

ایسنا،”حبیب‌الله نیکزادی”نماینده مجلس رژیم از بم ، ریگان، فهرج و نرماشیر گفته است:وضعیت آموزش در شرق استان کرمان نگران کننده است.فرماندار ریگان اذعان کرده است که حدود یک هزار و 100 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل داریم

وی با انتقاد شدید از عملکرد بد آموزش و پرورش در شرق استان کرمان، تاکید کرد: آموزش و پرورش در شرق استان کرمان عملکرد بسیار بدی داشته است. عمق فاجعه به میزانی زیاد است که در آینده نزدیک شاید ما دیگر ورودی به دانشگاه‌های مطرح کشور را نداشته باشیم این درحالی است که بالاترین ورودی به دانشگاه‌ها را در گذشته و در حوزه رشته‌های فنی در استان از این منطقه بوده است.

آموزش و پرورش پیران را باسواد به گورستان و کودکان و نوجوانان را بی‌سواد به جامعه تحویل می‌دهد

وی در ادامه از وضعیت اسفبار آموزش و پرورش در شرق استان سخن به میان آورد و به ایسنا گفت: متاسفانه عمده مدارس شرق استان دارای ساختمان‌های متروکه هستند.

وی با بیان این مطلب که در هر چهار شهرستان شرقی استان کرمان مدارس کانکسی وجود دارد، بیان کرد: فقط در شهرستان بم 12 مدرسه کانکسی وجود دارد. یک لحظه گرما و سرمای شدیدی که دانش‌آموزان باید در این کانکس‌ها تحمل کنند را تصور کنید؛ ضمن آنکه این کانکس‌ها حصار محوطه، آسفالت کف محوطه و سرویس بهداشتی هم ندارند.

متاسفانه علی‌رغم اینکه معلمین پرتلاش و دلسوزی داریم اما به علت عدم امکانات آموزشی، تعلمات روحی خانواده‌ها به دانش آموزان و همچنین بی‌توجهی مسئولین آموزش و پروش در کشور و در استان؛ امروز به میزانی قابل توجه ای بار علمی دانش‌آموزان این منطقه کاهش پیدا کرده به گونه ای که دیگر قدرت رقابت با سایر دانش‌آموزان مناطق سراسر کشور را در کنکور سراسری ندارند.

وی ادامه داد: در شهر بم، نه در نگین شهر یا ریگان یا نرماشیر بلکه در خود شهر بم که به عنوان شهر برخوردار مطرح است، امروز از 36 صندلی تیزهوشان دخترانه دوره اول 10 صندلی آن خالی است و این یک فاجعه می‌باشد.

با توجه به سیاست‌های اشتباه آموزش و پرورش مبنی برتجمیع مدارس در روستاها، امروز شاهد هستیم که دانش‌آموزان سایر روستاها بایستی به یک مدرسه خاص در یک روستای خاص بروند و همین امر سبب شده به دلیل بضاعت مالی و عدم وجود وسیله نقیله دانش‌آموزان برخی از روستاهای منطقه شرق استان، شاهد ترک تحصیل این دانش آموزان به ویژه دختران هستیم.

فرماندار ریگان اذعان کرده است که حدود یک هزار و 100 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل داریم، اما در مقابل شاهدیم که دولت نهضت سواد آموزی را برای آموزش سالمندان آورده تا پیران ما بی‌سواد به گورستان نروند.

نیکزادی با انتقاد شدید از عملکرد بد آموزش و پرورش در شرق استان کرمان، تاکید کرد: آموزش و پرورش در شرق استان کرمان عملکرد بسیار بدی داشته است. عمق فاجعه به میزانی زیاد است که در آینده نزدیک شاید ما دیگر ورودی به دانشگاه‌های مطرح کشور را نداشته باشیم این درحالی است که بالاترین ورودی به دانشگاه‌ها را در گذشته و در حوزه رشته‌های فنی در استان از این منطقه بوده است.

 

 

اینرا هم بخوانید

چهار واحد صنفی متعلق به شهروندان بهائی در شهرکرد و فرخشهر پلمب شدند

روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳، چهار واحد صنفی متعلق به شهروند بهائی در شهرستانهای شهرکرد …