وضعیت نابسامان کارگران شهرداری‌ها،نان نداریم

ایلنا:یکی از این کارگران پیمانکاری که در یکی از شهرهای استان کردستان زندگی می‌کند، می‌گوید: نه تنها نمی‌توانیم محلول ضدعفونی‌کننده و ماسک بخریم، بلکه حتی دیگر قادر نیستیم نان سفره‌های خود را تامین کنیم.

این کارگران در برخی از شهرها، هنوز معوقات سال گذشته خود را دریافت نکرده‌اند؛ برای نمونه کارگران شهرداری مریوان، هنوز از سال ۹۸ مطالبات مزدی پرداخت نشده دارند و با این وجود، همچنان مشغول به کارند. کارگران شهرداری لوشان، ۹ ماه حق بیمه و چند ماه دستمزد معوق دارند و نمی‌توانند دفترچه‌های درمانی خود را تمدید کنند. کارگران شهرداری بناب نیز اول فروردین ماه اعلام کردند که دو ماه دستمزد پرداخت نشده دارند و شورای شهر بناب گفت: منابع مالی کافی برای تسویه دستمزد کارگران نداریم. 

کارگران پیمانکاری شهرداری‌ها که اغلب از تبعیض میان دریافتی خود و کارمندان رسمی شهرداری‌ها ناراضی هستند؛ می‌گویند: کار اصلی و سخت را ما انجام می‌دهیم اما حقوق کارمندانی که زیر کولر می‌نشینند، مرتب پرداخت می‌شود؛ حقوق آنها خیلی بیشتر از دستمزد ناچیز ماست که با چند ماه تاخیر دریافت می‌کنیم.

آنها این سوال را مطرح می‌کنند که آیا دستمزد کارمندان نیز با همین میزان تاخیر پرداخت می‌شود؛ کارگران شهرداری می‌پرسند: آیا ما کارگران فضای سبز و پاکبان که با زباله‌های آلوده به ویروس سروکار داریم، در اولویت آخر پرداخت مسئولان قرار نداریم؟!

اینرا هم بخوانید

اعتراضات مال‌باختگان رضایت‌خودرو مقابل قوه قضاییه، مس سرچشمه، کامیونداران

اعتراضات معیشتی در ایران روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت با تجمع کارگران پیمانکار در مجتمع مس …