کرونا در ایران،۲۶ فوتی و۲۴۵ مبتلا به ویروس

*۵۰ مورد مشکوک به کرونا در هرمزگان. مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: از یک هفته گذشته تاکنون ۱۶۱ نفر با علائم بیماری بیماری تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری و از این شمار ۵۰ مورد مشکوک به بیماری کرونا هستند.

* کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت حکومت فبل از ظهر روز پنج‌شنبه هشتم اسفندماه، آمار رسمی مربوط به مبتلایان به ویروس کرونا را اعلام کرد.به گفته او،‌ تاکنون ۲۶ نفر در ایران جان خود را از دست داده‌اند و ۲۴۵ نفر قطعا به این ویروس آلوده‌اند.

* آمار رسمی اعلام شده در ایران حاکی از تایید ابتلای ١٤١ نفر به ویروس کرونا و افزایش آمار درگذشتگان به ٢٢ تا شامگاه گذشته نفر است براساس این گزارش، در ٢٠ استان از ٣١ استان ایران این بیماری شیوع داشته است.

*وزارت بهداشت: تعداد آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا از دو به هفت آزمایشگاه خواهد رسید.کیانوش جهانپور، معاون اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت گفت “تعداد آزمایشگاه‌های مورد تایید برای تشخیص كرونا از دو آزمایشگاه به هفت و تا پایان هفته ۱۵ و ظرف هفته آتی به ۲۲ آزمایشگاه خواهد رسید”.وزارت بهداشت به سبب کمبود کیت‌ها و مراکز تشخیص مورد انتقاد بوده است.

*در حالیکه ویروس کرونا در کشور در حال گسترش است یک مقام حکومتی ادعا کرده 49 بیمار کرونایی از مراکز درمانی در قم بهبود یافته و ترخیص شده اند. دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام کرده  ۴۳۲ نفر در مراکز درمانی قم مشکوک به کرونا بستری شدند و تا ساعت ۱۶ هفتم اسفندماه ۴۹ نفر مرخص شدند.

*

گاهشمار روند گسترش ویروس کرونا در جهان

با گسترش شدید ویروس کرونا نگاهی داشته ایم به روند وقوع آن:

۳۱ دسامبر: چین به سازمان بهداشت جهانی در مورد بروز چندین مورد ذات الریه غیرمعمول در شهر ووهان هشدار داد.

۷ ژانویه: مقامات چین از شناسایی نوع جدیدی از ویروس کرونا خبر دادند

۱۳ ژانویه: سازمان بهداشت جهانی یک مورد از ابتلا به این بیماری را در تایلند گزارش کرد. این اولین مورد در خارج از مرزهای چین بود

۳۰ ژانویه: سازمان بهداشت جهانی با توجه با افزایش شمار مرگ و میر ناشی از این ویروس به ۱۷۰ نفر در چین، شیوع اضطراری جهانی اعلام کرد

۲ فوریه: فیلیپین از مرگ اولین بیمار مبتلا به این ویروس در خارج از چین خبر داد. این فرد یک مرد چینی از ووهان بود

۷ فوریه: لی ونلیانگ، پزشکی که سعی داشت درباره این ویروس هشداد دهد به دلیل ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داد

۱۱ فوریه: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که ویروس عامل این بیماری کوید ۱۹ نامیده خواهد شد

۱۵ فوریه: یک توریست چینی در فرانسه به دلیل ابتلا به این ویروس کشته شد. اولین مرگ ناشی از این ویروس در اروپا

۱۹ فوریه: ایران از مرگ دو نفر خبر داد. اولین مورد مرگ دراثر ابتلا به این ویروس در خاورمیانه

۲۶ فوریه: آمارجهانی مرگ و میر ناشی از ابتلا به این ویروس به ۲۸۰۰ نفر رسیده و ۸۰ هزار مورد ابتلا به این ویروس هم در سراسر جهان ثبت شده است. برزیل به عنوان اولین کشور در آمریکای لاتین ابتلای یک نفر را به این ویروس تایید کرد.


اینرا هم بخوانید

دادگستری هرمزگان از شناسایی۱۰۰۰ کانتینر کالای “بدون هویت” در اسکله رجایی در بندرعباس خبر داده

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان از شناسایی ۱۰۰۰ “کانتینر کالای بدون صاحب” در بندر رجایی …