١١ آذر: تجمع اعتراضی کارگران آذر آب و هپکو

امروز ١٠ آذر کارگران آذرآب و هپکو در ادامه اعتراض بە دزدی های پشت پرده تحت عنوان خصوصی سازیها و نامشخص بودن وضعیت شغلی خود و عدم دریافت دستمزدهای پرداخت نشده دست به تجمع زدند. این کارگران در همین رابطه در آبانماه نیز تجمعات بسیاری برپا کردند و با مارش در وسط خیابان شهر و سردادن سرود “زیر بار ستم نمیکنیم زندگی، جان فدا میکنیم در ره آزادگی” صدای اعتراضشان را به اختلاس ها ودزدی ها و کل توحش و بردگی حاکم اعلام داشتند. کارگران و پرسنل آذرآب در ادامه اعتراضات یک ماهه خود در آبانماه در مقابل دفتر مدیریت شرکت تجمع کردند. این کارگران در جریان مبارزات آبانماه خود عملا شوراهای اسلامی را از مقابل حرکت اعتراضی خود کنار زده و با خنثی کردن توطئه های تفرقه افکنانه این نهاد دست ساز حکومتی متحدانه مبارزاتشان را به جلو بردند و نمایندگان خود را انتخاب کردند.
کارگرن آذر آب و هپکو علیرغم سرکوبگریهای رژیم و دستگیرکردن ها و احضار کردنها، دور جدیدی از اعتراضاتشان را آغاز کرده اند. آذر آب و هپکو دو کانون داغ اعتراضات کارگری هستند و تجمع همزمان آنها یک اتفاق سیاسی مهم است که تاثیر خود را بر فضای شهر اراک و دیگر مراکز کارگری در این شهر که با معضلاتی مشابه درگیرند، خواهد گذاشت. این اعتراضات بستر مناسبی برای رفتن بسوی اعتصابات سراسری در این شهر است.
حزب کمونیست کارگری ضمن اعلام حمایت از مبارزات کارگران آذرآب و هپکو مردم شهر اراک و همه کارگران را به حمایت وسیع از خواستها و مبارزات این کارگران فرا میخواند.
پیش بسوی شوراها
پیش بسوی اعتصابات سراسری
حزب کمونیست کارگری ایران
١٠ آذر ٩٨، ١ دسامبر ٢٠١٩

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …