١٨ دی ماه ١٤٠٠ متفاوت بود.

در ١٨ دی ماه متاسفانه جنبش آزادیخواهی و مدافعین قلم و آزادی بیان بکتاش ابتین را از دست دادیم. حکومت اسلامی آگاهانه و عامدانه او را پر پر کرد صدا و قلم او را اعدام کرد. ١٨ دی ماه لکه ننگ و نفرت دیگری بر پیکر جنایتکار حکومت اسلامی ایران به ثبت رساند.
١٨ دی ماه متفاوت بود؛ در دومین سالروز شلیک به هواپیمای اوکراینی، خانواده های جانباختگان و مردمی که آنها را همراهی میکردند ابتدا در فرودگاه و در محل سقوط هواپیما تجمع کردند، مراسم گرفتند، سخنرانی کردند و عکس های عزیزان خود را غرق در گل کردند.
١٨ دی ماه متفاوت تر از روزهای گشته بود به این دلیل نزدیک به ٦٠ تجمع اعتراضی برگزار شد. ؛ جمعی از تولیدکنندگان و صنعتگران جلفا، در ورودی فاز‌های صنعتی این شهرستان، دست به تجمع اعتراضی زدند؛ گروهی از رانندگان تریلی در مقابل پارکینگ ایران خودروی تبریز در شهر ممقان، دست به تجمع زدند؛ شماری از رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، در پی فراخوان قبلی دست به اعتراض زدند؛ کارکنان دادگستری کشور دستکم در ۵۳ شهر در اعتراض به “پایین بودن حقوق و رد طرح تسری فوق العاده خاص در دولت و مجلس” در شهرهای مختلف؛ دلیجان، چابهار، ارومیه، زرین‌شهر، یزد، ایذه، سمنان، قم، بوشهر، مبارکه، قصرشیرین، تبریز، مهدیشهر، سقز، اردبیل، آغاجاری، رزن، کرمان، شاهرود، دشتی، اهواز، کوثر، ورامین، لاهیجان، تهران، گنبدکاووس، نهاوند، تربت حیدیریه، اراک، جوانرود، لنجان، ابرکوه، ایلام، بهاباد، رودسر، مریوان، شهرکرد، نیکبخت، خانمیرزا، بهمئی، قدس، کرمانشاه، ملایر، ساوه، کهنوج، چناران، بیرجند، اسلام آباد غرب، آذرشهر، بندرعباس، بابلسر، میامی و شیراز، دست به تجمع اعتراضی زدند.
مردم زنده و فعال علیه استبداد و دیکتاتوری جمهوری اسلامی ایران تمام قد و استوار بپا خواسته اند، فریاد حق طلبی، دادخواهی و آزادیخواهی همه جا دیده و شنیده میشود.
نسان نودینیان

اینرا هم بخوانید

پیام ۴ زندانی سیاسی اعدام شده به مردم – نسان نودینیان

مندرج در ژورنال شماره ۶۳۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …