٤ کارگر بازداشتی نیشکر هفت تپه باید فورا آزاد شوند, آخرین خبرها در مورد بازداشت شدگان نیشکر هفت تپه

٦ روز از دستگیری ٤ کارگر نیشکر هفت تپه یوسف بهمنی، حمید ممبینی، ابراهیم عباسی منجزی و مسعود حیوری می گذرد و علیرغم اعتراضات و پیگیری همکارانشان این کارگران همچنان در زندانند. این کارگران در هشتم آبان با اتهام “اخلال در نظم عمومی” دستگیر و هم اکنون در زندان دزفول بسر میبرند. کارگران نیشکر هفت تپه اعلام کرده اند که تا آزادی همکارانشان و اجرایی شدن وعده هایی که به آنها داده شده به تجمعات و اعتراضات خود ادامه خواهند داد.
بنا بر خبرهای منتشر شده از سوی فرزانه زیلابی وکیل کارگران بازداشتی، ظاهرا برای هر یک از دستگیرشدگان ٥٠ میلیون تومان وثیقه تعیین شده است. اما این قرار به خود آنان هنوز ابلاغ نشده است و مقامات قضایی مرتبا به بهانه های مختلف تحت عنوان گم شدن پرونده بازداشت شدگان و یا عدم حضور رئیس دادگستری و غیره به بازداشت کارگران ادامه میدهند. وکیل این کارگران همچنین با اشاره به مبتلا بودن چندین زندانی در زندان دزفول به بیماری خطرناک کرونا نسبت به نگهداری موکلانش در این زندان ابراز نگرانی کرده است.
کارگران بازداشتی نیشکر هفت تپه در اعتراض به دستگیری خود و ادامه بازداشت شان از روز دوازدهم آبانماه در اعتصاب غذا بسر میبرند.
یک خواست فوری کارگران نیشکر هفت تپه آزادی بدون قید و شرط همکاران بازداشتی، پایان دادن به احضارها و دستگیری ها و پرونده سازیها علیه کارگران معترض و بسته شدن پرونده های امنیتی تشکیل شده برای کارگران است. این کارگران به ورود نیروی انتظامی به کارخانه اعتراض دارند و میگویند نیشکر هفت تپه یک مجتمع کارگری است و پادگان نیست. کارگران نیشکر هفت تپه در حال حاضر دو ماه مزد طلب دارند. علیرغم وعده های داده شده دفتر چه های بیمه شان نیز هنوز تمدید نشده است. یک سیاست مدیریت کسر مزد نمایندگان کارگران است. کارگران اعتصاب و اعتراض را حق مسلم خود دانسته و خواستار بازگرداندن پولهای کسر شده از حقوق همکارانشان هستند. کارگران نیشکر هفت تپه همچنین خواستار بازگشت به کار کارگران اخراجی در تمامی بخش های شرکت و نیز بازگشت به کار اسماعیل بخشی و سه همکار دیگرشان که از اعتراضات سال ٩٧ تا کنون از کار برکنار شده اند، هستند.
کمپین برای آزادی کارگران زندانی دستگیری ٤ کارگر نیشکر هفت تپه را محکوم کرده و حمایت همه جانیه خود را از مبارزات کارگران نیشکر هفت تپه و خواستهایشان اعلام میکند. کارگران دستگیر شده باید بدون قید و شرط آزاد شوند و پرونده های امنیتی برای آنان و دیگر فعالین کارگری در این مجتمع کارگری لغو و بسته شود. تعیین وثیقه ٥٠ میلیونی برای کارگر معترضی که بخاطر دستمزد و حق و حقوقش دست به اعتراض زده است، نقض حقوق پایه ای کارگران از جمله حق تجمع و اعتصاب و اعتراض است و یک اخاذی آشکار است. کمپین برای آزادی کارگران زندانی بر پایان دادن به اخذ وثیقه تاکید دارد.
کمپین برای آزادی کارگران زندانی
Shahla.daneshfar2@gmail.com
https://free-them-now.com/
١٣ آبان ٩٩، ٣ نوامبر ٢٠٢٠

اینرا هم بخوانید

پخش زنده کنگره ۱۳ حزب کمونیست کارگری از تلویزیون کانال جدید

پخش زنده کنگره ۱۳ حزب کمونیست کارگری ایران از تلویزیون کانال جدیدکنگره در روزهای جمعه …