پارلمان اقلیم کردستان در هه ولیر(اربیل) را باید ویران کرد!

امروز ششم ژوئیه صدها نفر از مردم مبارز شهر سلیمانیه در اعتراض به پرداخت نکردن حقوق و دستمزد خود به دفتر پارلمان اقلیم کردستان عراق در سلیمانیه حمله کردند. بیش از شش ماه است حقوق و مزایای بخشهای زیادی از کارمندان و کارگران پرداخت نشده است.
در اربیل صدها نفر از کشاورزان به دلیل بسته شدن جاده‌ها به استان‌های دیگر منطقه و ناتوانی در فروش و کاهش قیمت محصولات خود، دست به اعتراض زدند. و محصولات خود را در خیابان ریختند.

شیوع ویروس کرونا و اجرا شدن محدودیتهای اجتماعی از جمله قرنطینه شدن مردم و نداشتن تامین معیشت برای توده وسیعی از مردم در کردستان عراق خود موجبات نارضایتی را بیشتر کرده است. مردم میگویند قرنطینه بدون تامین معیشت ممکن نیست. در کردستان عراق هزاران نفر از مردم و جوانان کارگر مزدی هستند که با فروش نیروی کار در روز و دریافت مزد روزانه میتوانند معیشت خود و خانواده هایشان را تامین کنند.

اعتراضات کوبنده مردم شهرهای کردستان عراق در چند ماه گذشته علیه پرداخت نشدن حقوقها، برای تامین معیشت و علیه فساد و دزدی و اختلاس در اقلیم کردستان در جریان است.

در چند ماه گذشته مردم علیه شرایط نابسامان معیشتی و برای پایان دادن به فقر و فلاکت و بیکاری، علیه حاکمان فاسد و دزد احزاب ناسیونالیست حاکم در کردستان دست به تجمع و اعتراض خیابانی زده اند. مردم کردستان عراق اینبار با بدست گرفتن تجارب اعتراضات سراسری در عراق و میدانهای تحریر و با درجه ای از سازماندهی توده ای، در ابعاد وسیع و گسترده ای خشم و نارضایتی هایشان را بشکل رادیکال ابراز کرده اند.
در شرایط کنونی اعتراضات سراسری در شمال و مرکز و جنوب عراق توسط توده های ناراضی زنان، کارگران و جوانان در جریان است. از اکتبر سال ٢٠١٩ در بغدار و چندین شهر در میدانهای تحریر اعتراض به سیستم قومی ــ مذهبی حاکم در عراق در جریان است. اعتراضات کوبنده مردم در کردستان عراق ادامه اعتراضات سراسری به سیستم کنونی است که دستگاه حاکم در اقلیم کردستان بخشی از حاکمیت قومی ــ مذهبی و دزد و فساد است.
حمله مردم ناراضی به دفتر پارلمان اقلیم کردستان اعتراضی انقلابی و نشانه خشم و نارضایتی رادیکال مردم در کردستان است. احزاب دزد و فاسد ناسیونالیست حاکم در کردستان بر دریایی از خشم و تنفر توده های مردم قرار گرفته اند. مردم در ابعاد وسیع و توده ای به احزاب حاکم بی اعتماد شده اند. و هر روز رادیکالتر و کوبنده تر دست به اعتراض میزنند. ویران کردن پارلمان اقلیم کردستان و ایجاد حاکمیت شورایی امروز بیش از هر دوره ای افق و آلترتاتیو قابل دسترسی است.
نسان نودینیان
١٦ تیر ١٣٩٩
٦ ژوئیه ٢٠٢٠

اینرا هم بخوانید

“انتخابات” مضحکه‌ای که همواره رسوا است و شکست می‌خورد! نسان نودینیان

در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ انتخابات دوازدهمین دوره مجلس اسلامی و هم‌زمان انتخابات ششمین …