پاسخ مردم به حادثه شاهچراغ: داعش ما شمائی!

بنا به گزارشات  شامگاه دیروز، چهارشنبه ٤ آبان، نیروهای مسلحی به حرم شاهچراغ در شیراز حمله کرده و با شلیک به مردم ١٥ نفر را کشته و ١٩ نفر را مجروح کردند. ما این ضایعه را به خانواده های جانباختگان تسلیت میگوئیم و جمهوری اسلامی را مسئول این جنایت میدانیم.

 در مورد این حمله روایات ضد و نقیضی از جانب مقامات مطرح شده است. فرمانده نظامی استان فارس گفته است حمله کننده یک نفر بوده  که زخمی و دستگیر شده است و تحت مداوا و بازجوئی است. اما رسانه های حکومتی تعداد مهاجمین را سه نفر اعلام کرده و گفته اند دو نفر دستگیر شده و نفر سوم متواری است. به گزارش این رسانه ها  داعش عامل این حمله بوده و در اطلاعیه ای  مسئولیت این تهاجم را بعهده گرفته است.

بعد از حادثه مقامات حکومتی از رئیسی تا قالیباف “اغتشاشات ” را باعث این حادثه دانسته اند. رئیسی به  “دشمنانی” که عامل “انشقاق” در صفوف ملت هستند خط و نشان میکشد که  این حادثه بی پاسخ نخواهد ماند و قالیباف میگوید “این فاجعه دلخراش اتمام حجتی است با همه کسانی که در هفته‌های گذشته با ایجاد ناآرامی، زمینه را برای توطئه‌های دشمن فراهم کردند.” ظاهرا عامل این تهاجم هر که بوده است شرایط مساعدی برای زبان درازی حکومتی که در برابر موج اعتراضات مردم لال شده و حرفی برای گفتن نداشت، ایجاد کرده است. 

تا آنجا که به نظر مردم و کاربران در مدیای اجتماعی مربوط میشود همه این جنایت را کار خود حکومت میدانند، و کاملا حق دارند. همه چیز نشان دهنده دست داشتن دستگاههای حکومتی در این اقدام جنایتکارانه است. تناقض گوئی ها  در توضیح این حادثه، سرزنش کردن مردم و “اغتشاشات”، و بمیان کشیدن پای داعش از جانب حکومتی که همیشه مردم را از سوریه ای شدن ایران ترسانده است، و دلایل بسیار دیگری باعث میشود تا مردم انگشت اتهام را به سوی خود جمهوری اسلامی نشانه بگیرند تا هر نیروی دیگری.  

از حکومتی که با شلیک موشک به هواپیمای مسافری در اوج خیزش سال نود و هشت ١٧٦ نفر را به قتل رساند، و حتی قبلا برای تحریک احساسات “مسلمانان علیه منافقین” در حرم امام رضا در مشهد هم بمب منفجر کرد، و همین اخیرا زندان اوین را هم به آتش کشید، کاملا قابل انتظار است که امروز نیز برای منحرف کردن اذهان، بویژه بعد از تجمع وسیع و پرشور گرامیداشت یاد مهسا در سقز و شدت گیری اعتراضات و اعتصابات در سراسر کشو، دست به چنین اقدام جنایتکارانه ای بزند. بی تردید مردم ایران، حتی اگر این اقدام واقعا کار داعش باشد، اجازه نخواهند داد این حوادث انقلاب عظیم آنان را منحرف و یا حتی کُند کند. پاسخ مردم به این نوع تمهیدات و ترفندهای حکومت از قبل داده شده است: “بسیجی، سپاهی   داعش ما شمائی”!

مردم میدانند که برای دستیابی به امنیت و آرامش قدم اول اینست که حکومت داعشی در ایران را به زیر بکشند و دست به کار چنین هدفی هستند.

ننگ و نفرت بر حکومت جنایتکار اسلامی

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۷ اکتبر ۲۰۲۲ – ۵ آبان ۱۴۰۱

اینرا هم بخوانید

پخش زنده کنگره ۱۳ حزب کمونیست کارگری از تلویزیون کانال جدید

پخش زنده کنگره ۱۳ حزب کمونیست کارگری ایران از تلویزیون کانال جدیدکنگره در روزهای جمعه …